مروارید اقتصادی عربستان در لیست اهداف ارتش یمن!  

مروارید اقتصادی عربستان در لیست اهداف ارتش یمن!  
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 11:48

نیروهای یمنی پس از قرار دادن شرکت نفتی آرامکو در لیست هدف های خود، توپ را به زمین متجاوزان سعودی پرتاب کردند زیرا وعده انجام  معادلات بازدارنده جدیدی را دادند که در  6 سال تجاوز عربستان  و آمریکا  مانندی نداشته است.

العالم تحلیل روز

سرتیپ " یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز به نیروهای متجاوز از ضربه های سخت و دردناک بی سابقه ای خبر داد.

وی تاکید کرد آنچه که نیروهای متجاوز در 6 سال گذشته دریافت کرده اند طی یک سال همانند آن و حتی بیشتر از آن را خواهند دید زیرا هم اکنون توپ در زمین نظام سعودی است و سال هفتم سال عملیات های نظامی غافلگیر کننده است .

سریع تاکید کرد محاصره (تحمیلی متجاوزان سعودی) اقدام نظامی خصمانه ای است که نیروهای مسلح یمن بر اساس آن برخورد می کنند بنابراین سرتیپ یمنی سریعا اعلام کرد ابتکار آتش بس نمی تواند نشانه رفع محاصره ظالمانه مردم یمن باشد.

سریع گفت: یگان پهپادی ازصفر ساخته شده و پاسخی به انهدام نیروی هوایی و پدافند هوایی توسط متجاوزان بوده و این سلاح عملا در زمینه بازدارندگی متجاوزان سعودی بسیار نقش داشته و پایگاهها و مراکز کنترل را از بین برده است.

یمنی ها امروز توسعه سلاح های بازدارنده خود چه موشک های بالستیکی یا پهپادها را دنبال می کنند. ارتش یمن و کمیته های مردمی عملا در اجرای عملیات مشترک (پهپادی / بالستیکی ) نواوری داشتند و عملیات روز جمعه بهترین دلیل بر آن است زیرا صنعا 18 هواپیمای صماد 8+3 و موشک های ذوالفقار را به کار برد تا پیام روشنی برای یادبود 26 مارس بدهد که آرامکو مورد هدف آن بود.

علیرغم سادگی امکانات یمنی ها، اما سلاح های محلی بازدارنده و داخلی آنان نه تنها کشورهای متجاوز بلکه حامیان ان مانند امریکا و دیگران را به تنگنا انداخت و اقدام امرکیا و غرب برای محکوم کردن حملات بازدارنده در پاسخ به جنایت های متجاوزان تلاش برای اعمال فشار بر یمن برای پذیرفتن قیمومیت و وابستگی است که یمنی ها 6 سال پیش آن را رد کردند چه رسد به الان که افسار امور میدان هم اکنون دردستان انان است .

با افزایش اقدامات ارتش یمن و کمیته های مردمی در هدف گیری تاسیسات شرکت ارامکو که میلیاردها دلار برای کارخانه های تسلیحاتی امریکا یعنی ابزار جنگ یمن تامین می کند ، به نظر می رسد آتش یمن پستان گاو شیرده را سوزانده است.

فقط پایان محاصره مردم یمن و توقف تجاوز و نه چیز دیگر می تواند پهپادها و موشک های بالستیک یمن را از پرواز در اسمان کشورهای متجاوز بازدارد و نباید کسی توقع داشته باشد که یمنی های با عزت و کرامت ، کودکان خود را گرسنه ببینند در حالی که با بمب های فسفر امریکایی می سوزند و آنان ساکت باشند همانگونه که سریع گفت :توپ هم اکنون در زمین بازی عربستان است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها