حمله به ایران... آرزویی که به گور رفت

حمله به ایران... آرزویی که به گور رفت
پنج‌شنبه 19 فروردين 1400 - 09:02

"ایهود عیلام"، کارشناس سابق سازمان جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله ای در مجله "اسرائیل دیفنس" نوشت: دیپلماسی بهترین گزینه برای مهار رشد برنامه هسته ای ایران تا حد ممکن است اما همین گزینه هم ممکن است شکست بخورد بنابراین باید برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، آماده گزینه نظامی شویم؛ چنانچه این کشور به تلاش های خود در این زمینه ادامه دهد، اسرائیل چاره ای جز حمله هوایی به ایران – به رغم همه هزینه های احتمالی – ندارد.

العالم - کشکول

بیش از 40 سال است که سیاست مداران و ژنرال های رژیم صهیونیستی از حمله به ایران حرف می زنند. حال آنکه بسیاری از آنها هم اکنون زیر خاک هستند؛ مُردند و رؤیای حمله به ایران را به گور بردند و این آرزو را برای بازماندگان خود به ارث گذاشتند بدون اینکه هیچ یک از آنها جرأت اجرای این تهدیدات را داشته باشند. نکته جالب توجه این است که این تهدیدها زمانی اوج می گیرند که آمریکا صحبت از ضرورت توسل به دیپلماسی برای برخورد با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را مطرح می کند.

این روزها همزمان با تأکید جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا بر ضرورت بازگشت کشورش به توافق هسته ای، بار دیگر شاهد اوج گیری تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران هستیم؛ جدیدترین نمونه این تهدیدها هم همان جمله های ایهود عیلام است.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله به ایران، دستاویزی برای شوخی و تمسخر در محافل داخلی این رژیم و در میان افکار عمومی آن شده است و صهیونیست ها همواره بنیامین نتانیاهو را – که به خاطر تهدیدهای مکرر علیه ایران، نامش وارد گینس شده است – تمسخر می کنند.

همه جهانیان به جز سرسپردگان رژیم صهیونیستی می دانند که ایران از مرحله تهدیدهای نظامی و اقتصادی عبور کرده است. هیچ قدرتی بر روی زمین نمی تواند به حمله به ایران حتی فکر کند بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه ای بسیار گزاف شود. حتی "دولت در سایه" آمریکا هم این حقیقت را فهمیده است؛ به همین دلیل است که نحوه برخورد با ایران را تغییر داده و از موضع برابر با ایران وارد تعامل شده است. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که آرزو دارد که میخ آخر را بر تابوت برنامه هسته ای ایران بزند اما در عالم واقع چنین چیزی امکان پذیر نیست.

عیلام هم مثل نتانیاهو به این باور رسیده است که آمریکا در تعامل با ایران راه دیپلماسی را در پیش گرفته است زیرا نمی خواهد با ایران بجنگد؛ دولت آمریکا صلح جو شده است و علاقه ای به جنگیدن ندارد!! در حالی که عیلام و نتانیاهو فراموش کرده اند که آمریکا، به قدرت واقعی ایران پی برده است. آمریکا اگر می توانست تأسیسات هسته ای ایران را نابود کند، هرگز منتظر آه و ناله های نتانیاهو نمی ماند.

نکته قابل توجه این است که حتی عیلام که در مقاله خود، ایران را تهدید کرده است، به طور ضمنی به ناتوانی رژیم صهیونیستی از اجرای تهدیدهایش اذعان کرده است. وی در این مقاله از آمریکا خواسته است که زرادخانه مناسبی را در اختیار این رژیم قرار دهد تا بردی بیش از هزار کیلومتر، مناسب با مسافت طولانی بین این رژیم و ایران داشته باشد. او همچنین از آمریکا خواسته بمب بزرگ ضد زره و بمب افکن های سنگین بی 52 در اختیار این رژیم قرار دهد، تا بتواند ایران را بمباران کند.!!

پربیننده ترین خبرها