کرونا | بروز اختلال در واکسیناسیون جهانی همزمان با تشدید شیوع کووید-19

کرونا | بروز اختلال در واکسیناسیون جهانی همزمان با تشدید شیوع کووید-19
شنبه 21 فروردين 1400 - 14:31

همزمان با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون جهانی بر ضد آن با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه و همزمان با گسترش شیوع بیماری کووید-19، ده‌ها میلیون نفر در مناطق مختلف جهان روز خود را با محدودیت‌های جدید آغاز کردند. همچنین کمبود واکسن و تشدید نگرانی‌ها در خصوص عوارض برخی واکسن‌ها، عملیات واکسیناسیون جهانی بر ضد کووید-19 را با مشکل مواجه کرده است.

در هند، ایالت "مهاراشترا" که بحران‌زده‌ترین ایالت این کشور محسوب می‌شود با معضل کمبود واکسن مواجه شده است. زیرساخت‌های بهداشتی این ایالت برای مقابله با ویروس کرونا که تاکنون در جهان 2.9 میلیون قربانی گرفته است، فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند. از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند بیش از 1 میلیون نفر افزوده شده است.

برگزاری مراسم مذهبی پرازدحام، گردهمایی‌های سیاسی و حضور تماشاچیان در رقابت‌های کریکت، هند دومین کشور پرجمعیت جهان را با بحرانی کم‌سابقه در حوزه مقابله با ویروس کرونا مواجه کرده است. تاکنون از 1.3 میلیارد جمعیت هند تنها 94 میلیون نفر بر ضد ویروس کرونا واکسینه شده اند.

"بوگوتا" پایتخت کلمبیا که 8 میلیون نفر جمعیت دارد -- نیز با موج سوم شیوع کووید-19 دست به گریبان است. ساکنان این شهر باید هفته‌های آتی را در منازلشان سپری کنند. همین وضع در بخش‌های بزرگی از آرژانتین نیز مشاهده می‌شود.

در اروپا نیز تمامی ساکنان فرانسه با اشکال مختلفی از محدودیت‌های کرونایی اوقات خود را سپری می‌کنند. اما تلاش‌های دولت آلمان برای برقراری محدودیت‌های سراسری با مخالفت برخی از ایالت‌ها مواجه شده است. قاره سبز نیز همانند هند با معضلاتی در حوزه استفاده از واکسن‌های کرونا مواجه است. مقامات اروپایی می‌گویند در حال بررسی گزارش‌هایی درباره عوارض استفاده از واکسن «جانسون اند جانسون» هستند. این در حالی است که ابهامات مرتبط با عوارض واکسن آسترازنکا همچنان پابرجاست و بسیاری از کشورها را برای استفاده از آن مردد کرده است. فرانسه که بارها قوانین خود را برای استفاده از واکسن آسترازنکا تغییر داده است روز جمعه اعلام کرد افراد زیر 55 سال که نخستین دوز از واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند، برای دومین دوز واکسن جدیدی دریافت خواهند کرد. واکسن «جانسون اند جانسون» نیز که از فناوری مشابهی بهره می‌برد با همان معضلات لختگی خون مواجه شده است. به گفته مقامات پزشکی در اروپا، مواردی از لختگی خون و یک مورد مرگ در ارتباط با واکسن جانسون اند جانسون گزارش و ثبت شده است.

پربیننده ترین خبرها