شگرد جدید فریب فلسطینیان برای یهودی سازی قدس/ ترفند شرکت‌های اسرائیلی برای درآوردن زمین فلسطینیان قدس از چنگ آنان

شگرد جدید فریب فلسطینیان برای یهودی سازی قدس/ ترفند شرکت‌های اسرائیلی برای درآوردن زمین فلسطینیان قدس از چنگ آنان
شنبه 4 ارديبهشت 1400 - 07:43

یک نهاد فلسطینی در گزارشی از اقدام رژیم صهیونیستی در چپاول زمین‌های فلسطینیان به خصوص در شهر قدس از طریق شرکت‌هایی با اسامی جعلی و به منظور یهودی سازی قدس خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شرکت‌های اسرائیلی با نام‌های جعلی که مقر آن در برخی کشورهای غربی یا عربی است، در زمینه واگذاری املاک و مستغلات فلسطینی‌ها به شهرک‌نشینان صهیونیست فعالیت می‌کنند.

بنابر گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در گزارشی جدید از وجود شرکت‌های اسرائیلی با نام‌های جعلی خبر داد که کشورهایی عربی را مقر خود قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند که زمین‌های پیرامون شهرک‌های صهیونیست‌نشین را خریداری کرده و به شهرک‌نشین‌ها بفروشند.

از جمله این شرکت‌ها شرکت وطن، شرکت وهیب و شرکت الارض المقدسه است که این شرکت‌ها در برخی شهرک‌ها نظیر شهرک سلواد در شرق رام الله فعالیت می‌کنند و زمین‌ها را از مالکان آنها خریداری می‌کنند و به شهرک نشینان می‌فروشند.

«بنحاس فارشلتاین» از چهره‌های شناخته شده در بین شهرک نشینان در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان داشت که او ایده تاسیس شرکت املاک وطن را داده است که کارش خرید اراضی از فلسطینی‌ها برای شهرک‌نشینان صهیونیست است.

او همچنین گفت که شرکت‌های دیگری با اسامی مختلف هستند که اراضی فلسطینی‌ها را خریداری می‌کنند بدون اینکه فلسطینی‌ها بدانند که زمین‌هایشان را به شهرک‌نشینان می‌فروشند.

این شرکت‌های اسرائیلی در ظاهر امر اسامی عربی دارند، اما شخصیت‌ها و سرمایه گذاران صهیونیست از آنها حمایت می‌کنند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش دفتر ملی سازمان آزادی بخش فلسطین، 23 نهاد بزرگ و شناخته شده مربوط به شهرک‌نشینان صهیونیست در بخش قدیمی قدس وجود دارند که املاک اهالی قدس را در راستای یهودی‌سازی این شهر خریداری می‌کنند یا با جعل اسناد از چنگ آنها در می‌آورند و همین چند روز پیش سه ساختمان بزرگ و یک قطعه زمین در شهر قدس از طریق جعل اسناد هم به شهرک های صهیونیست نشین در قدس اشغالی ملحق شده است.

رژیم صهیونیستی از هر طریق اعم از اعمال زور از طریق دستورهای نظامی یا اقدامات خودسرانه یا جعل اسناد در صدد چپاول اراضی فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها