نشست شورای وزیران لبنان/ امارات هم به کمپین ضد لبنانی عربستان پیوست

نشست شورای وزیران لبنان/ امارات هم به کمپین ضد لبنانی عربستان پیوست
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 14:19

مقامات لبنانی با ریاست میشل عون فردا به منظور بررسی تصمیم عربستان سعودی در ممنوعیت واردات سبزیجات و میوه‌های لبنانی به این کشور تشکیل جلسه می دهند.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری العهد، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان خواستار برگزاری نشستی در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) برای بررسی تحولات ناشی از تصمیم عربستان سعودی جهت ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی لبنان به این کشور شد.

این جلسه فردا دوشنبه با حضور «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و مقامات وزارت دفاع ملی، وزارت کشاورزی، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت دارایی و وزارت اقتصاد برگزار می شود.

علاوه بر آن مسئولان گمرک و سرویس‌های امنیتی و شماری از سهامداران در بخش کشاورزی از جمله کشاورزان و صادر کنندگان نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.

روز جمعه عربستان سعودی اعلام کرد، واردات میوه و صیفی جات لبنان به این کشور ممنوع شده است. این تصمیم عربستان به بهانه افزایش قاچاق مواد مخدر گرفته شده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصمیم عربستان در ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از لبنان حمایت می کند.

در این بیانیه آمده است، امارات از تصمیم عربستان در اقدامات پیشگیرانه و حمایت از جامعه از شر مواد مخدر و تصمیمی که در این چارچوب گرفته حمایت می کند.

پیش از این نیز بحرین حمایت خود را از این تصمیم عربستان اعلام کرده بود.

اما برخی منابع لبنانی با تاکید بر اینکه سند موثقی مربوط به اینکه منبع مواد مخدر کشف شده در عربستان، لبنانی بوده است وجود ندارد، این اقدام عربستان را ناشی از یک برنامه سیاسی دانستند، آن هم در حالی که لبنان از یک بحران عمیق مالی بی سابقه رنج می برد و ممنوعیت ورود تولیدات کشاورزی لبنان به عربستان ضرر بزرگی برای لبنانی‌ها خواهد بود.

از سوی دیگر برخی منابع و کاربران لبنانی معتقدند که هدف از ممنوعیت ورود میوه و سبزیجات لبنان به عربستان جایگزین کردن این محصولات با میوه ها و سبزیجات اسرائیلی است؛ همانند اتفاقی که در بازارهای امارات رخ می دهد و محصولات و میوه های صهیونیستی با برچسب کرانه باختری و رود اردن به سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها