برتری هوایی ایران در منطقه آمریکا و اسرائیل را متحد میکند!

برتری هوایی ایران در منطقه آمریکا و اسرائیل را متحد میکند!
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 19:31

خبر: در دیدار سه شنبه شب "مئیر بن شبات "دبیر شورای عالی امنیت ملی اسرائیل با همتای آمریکایی او "جک سولیوان" دو طرف توافق کردند یک کارگروه مشترک برای رصد پیشرفت‌های موشکی و پهبادی ایران تشکیل دهند!

تحلیل:

- توافق دیشب دو مقام ارشد امنیت ملی اسرائیل و آمریکا در حالی صورت می‌پذیرد که چند روز پیش "ژنرال مکنزی" فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی کل نیروهای آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا) رسماً اعلام کرد: در سایه استفاده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط شناساسایی برای اولین بار پس از جنگ کره آمریکا فاقد برتری کامل هوایی به هنگام انجام عملیات شده است. هم تصمیم به تشکیل کارگروه مشترک و هم کلام مکنزی حکایت از آن دارد که در شرایط جدید ایران و محور مقاومت در قالبی جدی ترین رقیب منطقه ای آمریکا برسمیت شناخته میشوند.
- افزون بر سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی اسرائیل به آمریکا و تاکید او بر اینکه مقامات اسرائیل بایستی از این امتیاز بهرمند باشند تا بشکل مستقیم و بی واسطه خطرات ایران را به اطلاع "بایدن" برسانند قرار است تا "کوهین" رییس موساد نیز عازم واشنگتن شود و همچنین کوخافی رییس ستاد ارتش رژیم نیز که این روزها شدیداً درگیر حملات مقاومت از غزه است بزودی راهی آمریکا شود. این تجمیع نفرات رژیم بدان معناست که ارزیابی‌ها در اردوگاه رژیم صهیونیستی درخصوص تضعیف ایران در سایه تحریم‌های آمریکایی کاملا خطا از کار درآمده و در عین حال پروژه موسوم به عادی سازی روابط با اعراب نیز آنچناکه رژیم توقع داشته است دستاورد ملموس و موثری در برنداشته است.
-نکته جالب توجه در دیدار دیشب مئیر و سولیوان آنکه این مقام رژیم از آخرین جزئیات مذاکرات وین، تصمیمات آتی واشنگتن و ... حصول اطلاع کرده و در عین حال این اطمینان را حاصل کرده است که بعد از این نیز در جریان ریز مذاکرات و البته سیاست‌های آمریکا در مواجهه با صنعت هسته ای ایران قرار گیرد. اهمیت این مساله آنگاه روشن می‌شود که بخاطر آوریم در جریان حملات اخیر به نطنز گفته شد اسرائیل به آمریکا گفته است با حمله به تاسیسات نطنز ایران را از غنی سازی 20 درصد محروم خواهد کرد. اسرائیل با این اقدام درصدد بود موضوعیت هرگونه مذاکره و احیای توافقی را منتفی کند غافل از آنکه تاسیسات نطنز بلافاصله ترمیم واصلاح شد و البته درصد غنی سازی ایران از20 به 60 درصد ارتقا یافت.

پربیننده ترین خبرها