دیدار و گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان

دیدار و گفتگوی وزرای خارجه آلمان و پاکستان پیرامون صلح افغانستان
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1400 - 21:43

وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه در دیدار با همتای پاکستانی خود پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله فرآیند صلح افغانستان با وی گفتگو کرد.

العالم - آسیا

به گزارش آناتولی، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه در جریان سفری کوتاه به اسلام آباد با همتای پاکستانی خود دیدار کرد و دو طرف پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله همکاری دوجانبه، شیوع بیماری کووید -۱۹و همچنین فرآیند صلح افغانستان با یکدیگر گفتگو کردند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، «هایکو ماس» پس از ورود به پایتخت این کشور با «شاه محمود قریشی» دیدار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «وزرای خارجه دو کشور همکاری دوجانبه را بررسی کردند و در مورد تأثیرات همه‌گیری کووید -۱۹ به تبادل نظر پرداختند».

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که «وزیر خارجه (پاکستان) بر اهمیت تشریک مساعی و توسعه همکاری متقابل برای مبارزه با شیوع این بیماری به شیوه‌ای فراگیر تأکید کرد».

قریشی همچنین از همتای آلمانی خود بابت تلاش‌هایش برای تضمین فرآیند تأمین واکسن کرونا از طریق سازوکار کوواکس قدردانی کرد.

گفتنی است که در جریان سفر سه روزه وزیر خارجه پاکستان به آلمان در اوایل ماه میلادی جاری، هایکو ماس به همتای پاکستانی خود برای تحویل ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا به پاکستان تا ماه مه از طریق سازوکار کوواکس اطمینان خاطر داد.

افزون بر این، قریشی در دیدار با همتای آلمانی خود به حمایت اسلام آباد از یک افغانستان بهره مند از صلح و ثبات و همچنین مشارکت سازنده در فرآیند صلح افغانستان اشاره و بر اهمیت خروج مسئولانه و پیشروی پیوسته طرف‌های ذینفع افغان به سمت یک توافق سیاسی مورد مذاکره و همچنین اهمیت کاهش خشونت و دستیابی به یک آتش بس تأکید کرد.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه افزود: «طرفهای ذینفع در فرآیند صلح افغانستان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی جامع، گسترده و فراگیر باید به طور سازنده در فرآیندی تحت هدایت افغان‌ها مشارکت کنند».

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها