بارزانی خواهان تشکیل نیروی مشترکی از ارتش عراق و پیشمرگه شد

بارزانی خواهان تشکیل نیروی مشترکی از ارتش عراق و پیشمرگه شد
شنبه 11 ارديبهشت 1400 - 12:38

پس از کشته شدن تعدادی از نیروهای پیشمرگه در حمله عناصر داعش در شمال عراق، رئیس منطقه کردستان خواهان تشکیل نیروی مشترک از ارتش عراق و پیشمرگه شد.

العالم ـ عراق

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، روز شنبه، بیانیه‌ای در ارتباط با حمله عناصر داعش به نیروهای پیشمرگه در استان کرکوک صادر کرد.

منابع عراقی، بامداد امروز، گزارش دادند که در حمله عناصر داعش به نیروهای پیشمرگه در شمال عراق چند تن از این نیروها کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری شبکه «رووداو»، رئیس منطقه کردستان عراق خلأ امنیتی در مناطق درگیر را «خطری بسیار بزرگ» برای کردستان عراق و کل خاک این کشور خوانده و خواستار تشکیل یک گروه مشترک از نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در مناطق درگیر شده و اعلام کرده است که اربیل از هیچ کمکی در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

نیچروان بارزانی در این بیانیه همچنین گفت که بارها درباره افزایش خطر داعش و سوءاستفاده این عناصر از خلأ امنیتی در مناطق درگیر به دولت عراق هشدار داده است.

به گزارش فارس، برخی منابع کُرد در ارتباط با حمله عناصر داعش گزارش داده بودند که داعشی‌ها از خلأ امنیتی موجود در مناطق حائل میان نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق برای این حمله استفاده کرده‌اند.

با آنکه «نوی حمه علی»‌ فرمانده محور غرب کرکوک، بامداد امروز، گزارش داد که در این حمله، سه تن از نیروهای پیشمرگه از جمله یک سروان کشته و دو تن دیگر مجروح شده‌اند، یک منبع امنیتی به وبگاه «شفق نیوز»‌ گفت که در این حمله هفت نیروی پیشمرگه کشته شده‌اند و یک مقر امنیتی به آتش کشیده شده است.

پربیننده ترین خبرها