نخاله: روز جهانی قدس برای یکپارچگی ملت فلسطین در شرایط دشوار سیاسی است

نخاله: روز جهانی قدس برای یکپارچگی ملت فلسطین در شرایط دشوار سیاسی است
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 15:02

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان بسیار مهم است.

العالم - فلسطين

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهارداشت: این روز عامل یکپارچگی امت ها و ملت فلسطین بود زیرا فلسطین و دیگر ملت ها هم اکنون به عامل متحد کننده خاصی در این شرایط دشوار سیاسی نیاز دارند.

وی در نشست سیاسی در لبنان به دعوت مرکز پژوهش های استراتژیک باحث و کمیته های فعال در اردوگاهها به مناسبت روز جهانی قدس با عنوان" قدس –غزه معادلات قدرت وپیروزی "سخنان خود را با حضور روسا و رهبران برخی احزاب فلسطینی ایراد کرد.

زیاد النخاله افزود: نکته مهم امروز انتخاب زمان آن است زیرا امام خمینی ( قدس ره ) ماه رمضان را که دارای روزها و شبهای مبارکی است و مورد توجه همه مسلمانان جهان است را انتخاب کرده اند.

وی افزود انتخاب مسجدالاقصی نیز به خاطر جایگاه مذهبی اش میان مسلمانان و مسیحیان و تمرکز بر این مکان مقدس و تسلط صهیونیست ها و اشغالگران صهیونیستی بر آن است که نیاز به وحدت گسترده همه اقشار مردم دارد لذا این روز نشانه ای برای وحدت امت عربی و اسلامی با گرایشات و مذاهب مختلف است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: از لطف خدا این است که روز جهانی قدس نقاط مشترکی برای همه مسلمانان دارد و با موافقت گسترده ای روبرو شد هر چند که اعتراض هایی بدان شد و تلاش های بی وقفه ای برای معرفی آن به عنوان یک روز ایرانی شد علیرغم اینکه عنوان ان روز قدس بوده و قدس همان فلسطین و اسلام و عربها و مسیحیان است اما گروههایی که در خدمت امریکا و طرح صهیونیستی بود در صدد اختلاف افکنی میان ملتها هستند.

وی افزود: امریکا و رژیم اشغالگر موانعی بر سر راهش گذاشتند مبنی بر اینکه که این روز ایرانی است و مسلمانان نباید این روز را جشن بگیرند .

نخاله تاکید کرد : انتخاب آخرین جمعه تصادفی نبوده بلکه انتخاب این روز به ایشان الهام شده بود و ما امروز برکت های این روز را درک می کنیم این مراسم صرف نظر از اختلاف مذاهب و ادیان هر ساله برگزار می شود تا کره زمین را پر کند روز قدس روزی است که همه دنیا برای حمایت از حق فلسطین و مخالفت با تجاوز و ظلم صهیونیست ها بر ملت فلسطین مراسم می گیرد

وی در پایان ابراز امیدواری کرد روز قدس روزی مبارک برای امت عربی مسلمان و مسیحی باشد زیرا قدس دارای صبغه ای مذهبی است و مسجدالاقصی و کلیسای قیامت و همه مقدسات در آن واقع شده است.

وی افزود: قدس محور تاریخ ،جغرافیا و فرهنگ است و درگیری بر سر آن تا پیروزی ما ادامه خواهد داشت لذا کسی نمی توان به آن بی احترامی کند زیرا قدس ضلع سوم مثلث وحی الهی است که میان مکه و مدینه و بیت المقدس است از این رو برای همه ملتها مقدس است.

پربیننده ترین خبرها