اینستاگرام بالاخره مجبور به واکنش شد/ اعتراض‌ها به مسدود شدن حساب دهها هزار کاربر بخاطر همدردی با فلسطینیان شیخ جراح درقدس

اینستاگرام بالاخره مجبور به واکنش شد/ اعتراض‌ها به مسدود شدن حساب دهها هزار کاربر بخاطر همدردی با فلسطینیان شیخ جراح درقدس
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 16:17

اینستاگرام به دنبال اعتراض دهها هزار کاربر شبکه های اجتماعی درباره مسدود شدن حساب کسانی که با ساکنان منطقه شیخ جراح در قدش اشغال ابراز همدردی کرده بودند، وادار به واکنش شد و با صدور بیانیه‌ای آن را به بروز مشکلات فنی ارتباط داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه اینستاگرام در حساب کاربری خود در پیامی خطاب به کاربران، ضمن ابراز تاسف ، نوشت که این مشکلات به خاطر بروز اشکال فنی سراسری در این شبکه اجتماعی بوده است که به زودی بر طرف خواهد شد.

در این پیام آمده است: از مشکلات فنی پیش آمده در چند روز اخیر که باعث بروز مسائلی درخصوص پست های مربوط به رویدادهایی مختلف جهان از جمله تظاهرات و ناآرامی های کلمبیا، رویدادهای اجتماعی در کانادا و آمریکا و اخیرا هم در پست های مرتبط با رویداد مهمی چون حوادث اخیر در شیخ جرح همزمان با روز جهانی قدس شده است، توضیح داد این مشکلات صرفا بخاطر بروز یک سری اشکال فنی سراسری در این شبکه اجتماعی بوده و اطمینان داد که این اشکالات فنی به زودی برطرف خواهد شد.

شبکه اجتماعی از جمله توئیتر و اینستاگرام همزمان با روز جهانی قدس و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، دهها حساب را به دلیل اعلام همبستگی با ساکنان «شیخ جراح» مسدود کرد.
بر اساس این گزارش، شبکه های اجتماعی مذکور در اقدامی ضد فلسطینی و همسو با سیاست‌های اشغالگران صهیونیست، ده‌ها حساب را به خاطر دعوت به همبستگی با ساکنان منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی و پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان مسدود کرد.

در همین ارتباط، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این حساب‌ها در توئیتر به خاطر به کار بردن هشتگ «شیخ جراح را نجات دهید» به زبان‌های عربی و انگلیسی، مسدود شده‌اند.

منطقه شیخ جراح واقع در قدس اشغالی شاهد درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینیِ ساکن این منطقه است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (16 اردیبهشت) حکم نهایی خود در خصوص چهار خانه متعلق به چهار خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را صادر کرد که به موجب آن این خانواده‌ها باید خانه‌های خود را برای صهیونیست‌ها خالی کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل به سرکوب تحصن کنندگان در شیخ جراح که در مخالفت با این اقدام رژیم اشغالگر برگزار شده بود ادامه دادند و اواخر چهارشنبه (15 اردیبهشت) هفت جوان فلسطینی به نام های « محمد ابو خضیر »، « محمد احمد العباسی » ، « جمال ابو خضیر » ، « سیف حموده » ، « یزن محسین » و « سوار قاسم » از شهر الطیره و « خلیل عوده » از سلوان را دستگیر کردند.

درگیری های جاری در محله شیخ جراح و قدس و بقیه اراضی اشغالی، بر خلاف ادعای رژیم صهیونیستی، نتیجه اختلافات حقوقی بر سر مالکیت برخی از خانه ها و اراضی فلسطینی ها نیست بلکه، دنباله مبارزات صد ساله فلسطینی ها علیه طرح تدریجی اشغالگران صهیونیست است که با اشغال زمین ها آغاز شد و به اخراج صاحبان اصلی آن انجامید. فلسطینی هایی که در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان ایستاده اند نه تنها از خانه ها و زمین هایشان دفاع می کنند بلکه مبارزاتشان بخشی از یک مبارزه ملی فراگیر در مقابل صهیونیسم متجاوز است.

پربیننده ترین خبرها