ادامه واکنش های عربی و اسلامی درحمایت از ملت فلسطین + ویدئو

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 17:06

واکنش های کشورهای مختلف عربی و اسلامی و نیز شخصیت ها و نهادهای حامی ملت فلسطین در مقابله با تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل، همچنان ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی از مقاومت ملت فلسطین در برابر تجاوزگری دشمن صهیونیست تمجید و تاکید کردند صهیونیست ها جز زبان زور را نمی فهمند.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از سکوت برخی رژیم های عربی درقبال جنایت های رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین انتقاد کرد.

روحانی گفت : چرا کشورهای مجاور سکوت اختیار کرده اند؟ کشور بزرگی مثل مصر و اردن و دیگر کشورهای عربی منطقه، چرا یک کلمه درباره تجاوزگری اسرائیل علیه فلسطینی ها چیزی نمی گویند؟ جمهوری اسلامی ایران تقریبا درحمایت از ملت مظلوم فلسطین تنهاست ، در سطح رژیم ها و دولت ها وضعیت این چنین است، اما ملت ها همچنان در حمایت از ملت فلسطین درصحنه حضور دارند.

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان بر حمایت خود از ملت فلسطین در مقابله با اشغالگران که سعی دارند مساحت بیشتری از اراضی فلسطینی و قدس را به اشغال خود درآورند، واهالی قدس را از شهر و دیار خود آواره کنند، تاکید کرد.

آیت الله سیستانی در بیانیه ای از ملت های آزاده خواست که از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده شان حمایت کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که درگیری های مسجدالاقصی، و دیگر اراضی اشغالی ، نشان دهنده میزان اقتدار و پایداری فلسطینی ها در مقابله با تجاوزهای مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل است و نشان می دهد که آن ها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که از سرزمین خود کوتاه بیایند.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله هم لبنان تاکید کرد : آنچه در فلسطین روی می دهد ، پایان یک مرحله و آغاز مرحله ای جدید است.

سید صفی الدین به مناسبت پنجمین سالروز شهادت "مصطفی بدرالدین" فرمانده جهادی ، گفت طوفان موشکی مقاومت علیه صهیونیست ها ، به آنان و آمریکایی ها و به همه خائنان و به همه کسانی که درصدد عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر هستند، ثابت کرد که ملت فلسطین از آرمان خود دست نخواهد کشید.

وی افزود: تغییراتی که روی می دهد، زمینه را برای معادله های پیروزی و فتوحات بعدی فراهم می کند.

وی تاکید کرد: قدرت مقاومت در فلسطین اشغالی، بسیار بیشتر از آن چیزی است که رژیم اشغالگر تصور می کند.

وی اظهار داشت : روح مقاومتی که درغزه هست، امروزه در قدس و کرانه باختری و کل فلسطین به چشم می خورد.

سازمان همکاری اسلامی نیز با عباراتی شدیداللحن ، حملات رژیم اشغالگر علیه اراضی فلسطینی را محکوم و بر حمایت خود از فلسطینی ها تاکید کرد.

این سازمان دربیانیه ای، ادامه طرح استعماری رژیم اشغالگر اسرائیل در ساختن مستعمره و تلاش برای سلطه بر املاک فلسطینی ها با توسل به زور و بیرون راندن آن ها از سرزمین خود را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی این بیانیه را پس از آن صادر کرد که عربستان سعودی موضعی مبتنی بر محکومیت تجاوزگری آشکار رژیم اشغالگر اسرائیل به حرمت مسجدالاقصی صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها