دردسر افسر زن پلیس انگلیس به خاطر سردادن شعار «فلسطین را آزاد کنید»

دردسر افسر زن پلیس انگلیس به خاطر سردادن شعار «فلسطین را آزاد کنید»
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 13:50

یک افسر زن پلیس لندن که در تظاهرات ضد صهیونیستی شنبه گذشته شعار فلسطین را آزاد کنید سر داده، به اتهام اقدام یهودستیزانه و مظلوم نمایی نخ‌نمای لابی صهیونیسم در انگلیس مورد بازجویی قرار گرفت.

العالم ـ اروپا

متروپلیتین پلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره نظارت بر عملکرد این نهاد امنیتی سرگرم تحقیق درباره این حادثه است. تصویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که یک افسر زن پلیس همسو با تظاهرکنندگان، شعار فلسطین را آزاد کنید سر داده و یکی از معترضان زن را به نشانه همبستگی در آغوش کشیده است.

صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که اداره پلیس باید مشخص کند که افسر یادشده دیدگاه شخصی یا سازمان خود را مطرح کرده است. یک سخنگوی پلیس متروپلیتین گفت: ما از انتشار یک ویدئو در فضای مجازی آگاه هستیم که نشان می‌دهد یک افسر پلیس هنگام وظیفه به شعاردهندگان محلق شده است. درحالی که افسران پلیس تشویق می شوند که با تظاهرکنندگان تعامل مثبتی داشته باشند، اما آگاه هستند که نباید فعالانه مشارکت و موضع سیاسی اتخاذ کنند. این مساله از آن جهت حائز اهمیت است که مردم نسبت به افسران ما اطمینان داشته باشند.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که تظاهرات گسترده مخالفان رژیم اشغالگر قدس در پایتخت انگلیس، لابی صهیونیسم را بشدت خشمگین کرده است. دوشنبه گذشته پلیس لندن اعلام کرد که چهار هوادار فلسطین را به اتهام رفتار تبعیض آمیز علیه یهودیان دستگیر و به بازداشتگاهی در جنوب غرب لندن منتقل کرده است. این افراد به گفته پلیس در منطقه سنت جانز وود واقع در شمال لندن بازداشت شده که جمعیت زیادی از یهودیان و هواداران رژیم صهیونیستی در آنجا ساکن هستند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که چند هوادار فلسطین با حمل پرچم این کشور در خودروهای خود، شعارهایی را علیه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی سر می‌دهند. متعاقبا صهیونیست‌ها با تصویر برداری از این صحنه و راه‌اندازی موجی از مظلوم‌نمایی ادعا می‌کنند که از این حادثه وحشت زده شده و احساس امنیت نمی‌کنند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بلافاصله با صدور پیامی در توئیتر به حمایت از صهیونیست‌ها برخاسته و رفتار هواداران فلسطین را محکوم کرد. او می نویسد که رفتارهای ادعایی «ضد یهودی» در جامعه انگلیس جایی ندارد. رهبر حزب مخالف دولت هم حادثه یادشده را مشمئز کننده توصیف کرده و گفته است که این افراد باید ادب شوند. شمار دیگری از رهبران سیاسی و نمایندگان مجلس انگلیس هم به این حادثه واکنش نشان داده و خواستار تامین امنیت یهودیان شده‌اند.

به گزارش ایرنا، حدود یک صد هزار هوادار فلسطین برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در خیابان‌های لندن سرازیر شده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند. آن‌ها در این تظاهرات که روز شنبه برگزار شد، از دولت انگلیس خواستند تا برای متوقف شدن عملیات و حملات نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان مداخله کند. تظاهرکنندگان در این روز در نزدیکی هاید پارک لندن جمع شدند و از آنجا به طرف سفارت اسرائیل در آنسوی پارک حرکت کردند. اعضای کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس هم که سازمان‌دهی مراسم سالانه قدس را برعهده دارد، در این تظاهرات با کمک شماری از خاخام‌های یهودی ارتودوکس پرچم فلسطین را آتش زدند.

آن‌ها قرار است شنبه اینده هم در لندن دست به تظاهرات بزنند. نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۳ فلسطینی شهید و یک هزار و ۴۴۲ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

پربیننده ترین خبرها