وحشت رژیم صهیونیستی از فرسایشی شدن جنگ غزه و گشوده شدن جبهه‌های جدید

وحشت رژیم صهیونیستی از فرسایشی شدن جنگ غزه و گشوده شدن جبهه‌های جدید
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 18:20

یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که اسرائیلی‌ها به شدت نگران آن هستند ادامه جنگ با نوار غزه منجر به ورود حزب الله به این جنگ شده و مشکلات تل‌آویو چند برابر شود.

العالم - فلسطین اشغالی

شلیک چند فروند موشک از خاک لبنان به سوی شمال فلسطین (اشغالی) نشانه ای از آن است که احتمال گشوده شدن جبهه دومی علیه اسرائیل وجود دارد.

یوسی یهوشوا نویسنده این تحلیل ابراز عقیده کرد که در سایه ناتوانی ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل در رسیدن به رهبران برجسته گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه رهبران حماس ، ورود جبهه دیگر به معنای برنامه ریزی برای تعامل با پیچیدگی های ضاحیه جنوبی بیروت لبنان خواهد بود.

وی بر این باور است در شرایط معمول برای طرفی همچون اسرائیل بهتر آن است که تا زمان وارد کردن ضربه سخت به حماس و جهاد اسلامی به جنگ خود ادامه دهد، اما در شرایطی که اکنون اسرائیل با آن روبرو است و در شرایطی که احتمال ورود حزب الله به جنگ هر روز افزایش پیدا می کند و در حالی که کرانه باختری هم خود را آماده یک قیام بزرگ کرده و عرب های اسرائیل (فلسطینیان 1948) هم به شدت به دنبال آغاز انتفاضه خود هستند، اسرائیل و رهبری آن بهتر است تصمیم عاقلانه ای گرفته و تلاش کند از افزایش جبهه‌های درگیری امتناع کند، زیرا برای تل‌آویو بسیار بهتر است که با هر یک از این طرف ها به تنهایی درگیر شود.

در ادامه این تحلیل آمده است، نگران کننده ترین صحنه موجود ، صحنه شمالی است که شاهد شلیک چند موشک بود. این حملات موشکی اولین درگیری از داخل خاک لبنان بعد از عملیات ایتان در الجلیل محسوب می‌ شود.

همچنین نباید فراموش کنیم که حزب الله به تظاهرات کنندگان و معترضین اجازه داد در کنار دیوار و فنس های مرزی تجمع کنند این در حالی است که یک هواپیمای بدون سرنشین از خاک سوریه وارد حریم هوایی ما شد که به آن واکنش نشان داده و سرنگون شد.

نویسنده این گزارش اعلام کرد، بعید نمی داند تمام اقدامات ضد اسرائیلی انجام گرفته تحت رهبری واحدی انجام می‌ شود. وی افزود امروز این نگرانی وجود دارد اگر اسرائیل به حملات خود ادامه دهد طرف مقابل گشودن جبهه دوم را در دستور کار خود قرار دهد.‎

تسنیم

پربیننده ترین خبرها