سرگئی شایگو: ارتش روسیه از لحاظ تجهیزات مدرن راهبردی قدرتمندترین در جهان است

سرگئی شایگو: ارتش روسیه از لحاظ تجهیزات مدرن راهبردی قدرتمندترین در جهان است
شنبه 1 خرداد 1400 - 13:05

وزیر دفاع روسیه گفت: سهم تجهیزات مدرن در نیروهای هسته‌ای راهبردی این کشور ۸۶ درصد و در کل نیروهای مسلح هم بیش از ۷۰ درصد است که از این لحاظ، قدرتمندترین ارتش در جهان بشمار می‌رود.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور از لحاظ سهم تجهیزات مدرن در نیروهای راهبردی راهبردی، قدرتمندترین ارتش در جهان بشمار می‌رود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم تجهیزات مدرن در نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه 86 درصد و این سهم بطور کلی در نیروهای مسلح کشور بیش از 70 است، گفت: «چنین سطحی از تجهیزات مدرن در هیچیک از ارتش‌های جهان مشاهده نشده و شاخص بسیار بالایی برای نیروهای مسلح کشور است.»

سرگئی شایگو یادآور شد که توان بالقوه ارتش روسیه از آن جهت هم در حال افزایش است که صنایع نظامی کشور در مسیر بسیار قابل اطمینان و مستحکمی در حال حرکت است. وی ادامه داد: «مسلماً یک جهش اساسی در این عرصه آغاز شده که البته زمان چندان زیادی هم از آن نمی‌گذرد و این پیشرفت در واقع مدیون اقدامات اساسی در نظر گرفته شده در برنامه عظیم اصلاحات در ارتش ماست که اکنون نتایج آن مشخص شده است.»

وزیر دفاع بعنوان نمونه به آغاز تولید انبوه ربات‌های جنگی دارای هوش مصنوعی در روسیه اشاره کرد که قادر به انجام وظایف بطور کاملاً مستقل هستند و عملکرد آنها یادآور ربات‌ها در فیلم‌های تخیلی است. به گفته وی، این ربات‌ها را می‌توان بدرستی سلاح‌های آینده نامید و کار بسیار گسترده‌ای در این زمینه در حال انجام است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها