لغو سفر وزرای مغرب به تل‌آویو در اعتراض به اظهارات کاردار رژیم صهیونیستی

لغو سفر وزرای مغرب به تل‌آویو در اعتراض به اظهارات کاردار رژیم صهیونیستی
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 15:24

شماری از وزرای مغرب در اعتراض به اظهارات مداخله‌جویانه کاردار رژیم صهیونیستی در رباط و تجاوزات اخیر این رژیم علیه نوار غزه، سفر خود به فلسطین اشغالی را لغو کردند.

العالم - مغرب

سازمان «الشبابیة» وابسته به حزب «العدالة و التنمیة» مغرب به اظهارات مداخله‌جویانه «دیوید گوورین» کاردار دفتر ارتباط رژیم صهیونیستی در رباط واکنش نشان داد.

گوورین از «سعدالدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب به دلیل اینکه پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ غزه را به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تبریک گفته بود، انتقاد کرد.

گوورین در حساب توئیتری خود نوشت: «از اظهارات العثمانی نخست‌وزیر مغرب که به گروه‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی تحت حمایت ایران تبریک گفته بود، متأثر شدم».

سازمان الشبابیة این اظهارات گوورین را باج‌خواهی خواند و علاوه بر آن به ملت فلسطین به دلیل پیروزی درخشان در جنگ اخیر غزه تبریک گفت و پایداری فلسطینیان در قدس، غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۳۴۸ را ستود.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، تعدادی از وزرای مغرب نیز برنامه سفر خود به فلسطین اشغالی طبق توافقنامه امضاشده با طرف اسرائیلی در چارچوب همکاری دوجانبه را لغو کردند.

منابع مغربی به نقل از این وزرا تأکید کردند که تحولات فلسطین اجازه انجام چنین سفری را اجازه نمی‌دهد و انجام چنین سفری از سوی وزرای غیرمنتسب به حزب العدالة و التنمیة ممکن است به بحران سیاسی منجر شود.

پیشتر نیز حزب «العدالة و التنمیة» مغرب در یک کنفرانس خبری به اظهارات گوورین واکنش نشان داده و تأکید کرد: «(گوورین) در مسائلی که به او ارتباطی ندارد، مداخله کرده و ما خوشحالیم که اجماع در مغرب در خصوص مخالفت با این حماقت دیپلماتیک او وجود دارد».

۲۲ دسامبر گذشته هیأت رسمی آمریکا و رژیم صهیونیستی به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و «سعدالدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب بیانیه مشترک درباره روابط این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان است که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها