تصمیم مقاومت فلسطین برای تشدید فشار میدانی در مرز غزه

تصمیم مقاومت فلسطین برای تشدید فشار میدانی در مرز غزه
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 13:07

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع فلسطینی نوشت، مقاومت فلسطین تصمیم گرفته فشار میدانی در طول مرز غزه با فلسطین اشغالی را با ارسال بالن‌های آتش‌زا بیشتر کند.

العالم - فلسطین اشغالی

همزمان با ادامه تماس‌های میانجی مصری با جنبش حماس برای ادامه آتش‌بس، علمیات فشار میدانی در طول مرزهای نوار غزه و فلسطین اشغالی ادامه دارد تا جلوی وضعیتی که رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از عملیات «شمشیر قدس» تثبیت کند، گرفته شود.

در همین زمینه روزنامه «الاخبار» به نقل از منابع فلسطینی نوشت، گروه‌های فلسطینی در آستانه گفت‌وگوهای جدیدی که قرار است هفته آینده در قاهره برگزار شود، تصمیم به افزایش فشار میدانی بر دشمن صهیونیستی گرفته‌اند. قرار است در گفت‌وگوهای قاهره درباره آتش‌بس در سایه تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر «نفتالی بنت» رایزنی شود.

در ادامه این گزارش آمده، پس از آنکه رژیم صهیونیستی تعدادی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین را به بهانه ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه هدف گرفت فلسطینی‌ها به اطلاع میانجی مصری رسانده‌اند تکرار این اقدامات به مثابه شکست قواعد درگیری فعلی است و منجر به تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

آنها همچنین به میانجی مصری گرفته‌اند، تا زمانی که دشمن از اقداماتش بویژه بستن سواحل غزه و گذرگاه‌های آن، جلوگیری از ورود کمک قطر و سنگ‌اندازی در مسیر بازسازی دست بردارد فشار مردمی ادامه پیدا خواهد کرد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

در همین چارچوب میانجی مصری به اطلاع گروه‌های فلسطینی رسانده است که هیأتی اسرائیلی هفته آینده برای رایزنی درباره وضعیت نوار غزه وارد قاهره خواهد شد.

ارسال بالن‌های آتش‌زا به شهرک‌های مجاور غزه خسارت‌های زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده و این رژیم هنوز راهی قطعی برای مقابله با این اقدام پیدا نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها