راز تداوم کشتار مخالفان بعد از فاجعه قتل خاشقچی

راز تداوم کشتار مخالفان بعد از فاجعه قتل خاشقچی
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 22:43

دو جنایت در فاصله زمانی کم از یکدیگر درلندن روی داد، یکی از قربانیان این جنایت، "هدی العمری"معارض زن سعودی بود که جسدش درحالیکه خودکشی کرده بود، پیدا شد ، قربانی دیگر، "الاء الصدیق "معارض زن اماراتی بود که در یک سانحه رانندگی کشته شد، بلافاصله  معارضان سعودی واماراتی، انگشتان اتهام را به سوی سازمان های اطلاعات سعودی و اماراتی نشانه گرفتند و با توجه به تاریخ خونبار عناصر اطلاعاتی سعودی و اماراتی، آن ها را به دست داشتن در این جنایت ها متهم کردند.

العالم درگوشی

گفته می شود که جنایت قتل جمال خاشقچی معارض سعودی که به دستور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و به دست عناصر اطلاعاتی سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید، و موجب وحشت افکار عمومی جهان شد، به درسی برای سازمان اطلاعات سعودی و اماراتی تبدیل شد که باید به شیوه ای از دست معارضان خلاصی یابند که شک و شبهه ایجاد نکند، همان طور که در مورد هدی العمری و الاء الصدیق اتفاق افتاد.

مساله قابل توجه این است که با وجود اینکه این جنایت ها در لندن اتفاق افتاده اند، اما سکوتی عمدی و هدفمند در رابطه با این دو جنایت حاکم است و این مساله، شک و تردیدها را درباره نقش سازمان های اطلاعاتی غرب و نیز نقش سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" برمی انگیزد که ضمن همکاری با سازمان های اطلاعاتی سعودی و اماراتی در دوران بن سلمان و بن زاید ، به این سازمان ها در خلاصی از افرادی که آن ها را دشمن می خواندند، کمک می کرد، بدون اینکه شک و شبهه ای ایجاد کند.

کاربران شبکه های اجتماعی عربستان سعودی هشتگ "خودکشی هدی العمری" را منتشر کردند اما واقعیت آن است که این هشتگ توسط مگس های الکترونیکی آل سعود منتشر شد، چرا که همگی به شماتت العمری پرداختند و کوشیدند به افکار عمومی اینگونه القا کنند که این سرنوشت تمام کسانی است که از دستورات محمد بن سلمان سرپیچی می کنند، این هشتگ در واقع تلاشی برای تحکیم پایه های تروریسم سعودی و وادار کردن مردم به تسلیم شدن در برابر سیاست های بن سلمان است.

چند روز پس ازحادثه خودکشی مشکوک " هدی العمری" ، "آلاء الصديق " معارض اماراتی که مدیراجرایی سازمان "القسط" که یک سازمان فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر در منطقه خلیج فارس است و مقرش دربریتانیا قرار دارد، در سانحه رانندگی در اکسفورد در نزدیکی لندن کشته شد. این حادثه رانندگی بعد از یک مهمانی شام بعد از جشن تولد وی اتفاق افتاد.

"آلاء الصديق " هم از اوایل سال 2019 در بریتانیا در تبعید به سر می برد . وی دختر "محمد الصديق" فعال اماراتی است که مسئولان اماراتی وی را از سال 2012 به علت درخواست مسالمت آمیز برای اصلاحات سیاسی در کشور زندانی کرده بودند.

سازمان" دموکراسی اکنون برای جهان عرب" در بیانیه ای، از پلیس بریتانیا خواست که با توجه به درنظر گرفتن این واقعیت که امارات، عربستان سعودی و بحرین فعالان را در بریتانیا و نقاط دیگر جهان با خشونت هدف قرار می دهند، در مورد نبود هر گونه اقدام غیرقانونی در رابطه با کشته شدن الصدیق مطمئن شود.

گفته می شد که بریتانیا در گذشته با هر کسی که مخالف رژیم اسرائیل بود، با مسامحه برخورد نمی کرد، " ناجی العلی" نقاش فلسطینی در روز روشن در لندن کشته شد. همچنین " مردخای فعنونو " دانشمند هسته ای اسرائیل که از وجود سلاح هسته ای در رژیم صهیونیستی خبر داده بود، نیز در لندن کشته و به این رژیم تحویل داده شد. اما در برهه اخیر، بریتانیا دیگر جای امنی برای مخالفان رژیم های رجعت گرای کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین نیست زیرا مشخص شده که رهبران این " دموکراسی های غربی " از شاهان و شاهزادگان عرب رشوه می گیرند ، همان طور که در مورد نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه اتفاق افتاد و همان طور که جهانیان مشاهده کردند که چگونه بن سلمان، سکوت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا را با نیم ترلیون دلار در ازای جنایت کشتن خاشقچی خرید.

پربیننده ترین خبرها