حماس: به کمیته‌ای که تشکیلات خودگردان تشکیل دهد، اعتمادی نیست

حماس: به کمیته‌ای که تشکیلات خودگردان تشکیل دهد، اعتمادی نیست
جمعه 4 تير 1400 - 11:31

جنبش حماس تأکید کرد، به کمیته‌ای که تشکیلات خودگردان، دولت و سرویسهایش، درباره قتل فعال فلسطینی تشکیل داده است هیچ اعتمادی نداریم.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش حماس تأکید کرد که تصمیم تشکیلات خودگردان برای تشکیل کمیته تحقیق به قتل «نزار بنات» را نمی‌پذیرد.این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که تشکیلات خودگردان مسئول قتل بنات است.شبکه خبری المیادین به نقل از حماس گزارش داد:«هیچ اعتمادی به کمیته‌ای وجود ندارد که تشکیلات خودگردان، دولت و سرویس هایش، آن را تشکیل بدهند».

این جنبش با بیان اینکه تشکیلات خودگردان مسئول اصلی این جنایت است، از مردم و گروههای سیاسی و ملی فلسطین خواست که به اقدامات تشکیلات و سرویسهای وابسته به آن پایان دهند.

«طلال دویکات» سخنگوی سازمان امنیت داخلی تشکیلات خودگردان روز گذشته گفت که «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات، دستور تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب را درباره قتل نزار بنات داده است. بازداشت شبانه و همراه با خشونت و تیراندازی و سپس اعلام خبر مرگ بنات به دست مأموران تشکیلات خودگردان در استان الخلیل در کرانه باختری، موجی از خشم و اعتراض را در فلسطین موجب شد.

در همین حال معترضان به قتل این فعال سیاسی-اجتماعی در رام‌الله و شهر الخلیل تجمع کرده و علیه تشکیلات خودگردان شعار دادند. شرایط امنیتی کرانه باختری شکننده به نظر می‌رسد. در رام‌الله، مأموران امنیتی با معترضان درگیر شدند.

بسیاری از گروهها و احزاب فلسطینی از جمله حماس مرگ بنات را محکوم کرده و این اتفاق را جنایت خوانده‌اند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای به شدت قتل وی را محکوم کرد و این حادثه را «جنایت ترور» دانست و گفت که کشته شدن نزار بنات نشان داد که تشکیلات خودگردان تا چه به دنبال سرکوب مخالفانش است.

فارس

پربیننده ترین خبرها