جهل مرکب بایدن در تحرکات اخیرش در بمباران مواضع الحشد الشعبی

جهل مرکب بایدن در تحرکات اخیرش در بمباران مواضع الحشد الشعبی
سه شنبه 8 تير 1400 - 16:38

خبرها حاکی است پایگاه محل استقرار نیروهای امریکایی در منطقه میدان نفتی العمر در استان دیرالزور سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

العالم - كشكول

این حملات پس از اقدام احمقانه نیروهای اشغالگر آمریکایی مبنی بر بمباران مواضع الحشد الشعبی در منطقه القائم عراق نزدیکی مرزهای سوریه که با دستور مستقیم جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا صورت گرفت، انجام شده است.

این حمله به شهادت 4 نفر و زخمی شدن چندین نفر منجر شد و یک کودک و سه غیر نظامی نیز در سوریه زخمی شدند. با این حمله حاکمیت ارضی سوریه و عراق زیر سوال رفت و در واکنش به آن، پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه میدان نفتی العمر در استان دیرالزور سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت.

برخی منابع محلی اعلام کردند ستون های دود از این میدان در اوج پرواز گسترده جنگنده های آمریکایی به هوا بلند شد. این بمباران خسارات مالی زیادی برجای گذاشت و به آتش گرفتن خودروهایی در این پایگاه مورد هدف منجر شد.

حضور آمریکا در سوریه یا عراق اشغالگرانه و غیر قانونی است و سوریه هنوز خواهان خروج این اشغالگران است و حمله آشکار آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق،نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و عراق محسوب می شود. دمشق نیز بار دیگر از دولت آمریکا خواست به وحدت سرزمینی و عزت مردم سوریه و عراق احترام گذاشته و به سرعت به نقض استقلال دو کشور پایان دهد.

مجلس عراق نیز با اکثریت آرا به اخراج این اشغالگران از سرزمین هایشان رای داد و شورای امنیت ملی این کشور نیز نشست فوق العاده ای به ریاست مصطفی الکاظمی برای بررسی تبعات بمباران یک پایگاه در منطقه مرزی عراق و سوریه توسط آمریکا تشکیل داد و این شورا نیز اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست که با همه قوانین و توافقنامه های بین المللی در تضاد است.

این شورا نیز مخالفت کامل خود را با تبدیل عراق به عرصه تسویه حساب ها ابراز کرد و هیچ کسی شک ندارد که این اقدام احمقانه بایدن برای تضعیف قدرت رو به افزایش عراق و در راستای پیشنهاد سفیر پیشین آمریکا در عراق مبنی بر تضعیف منابع قدرت عراق از جمله مرجعیت شیعه در این کشور است و در نوع خود رفتار عملی و مرحله دوم پس از اظهارات اویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش آمریکا در 27 ژانویه 2021 است مبنی بر اینکه : ما پیمان قدرتمندی تشکیل دادیم که عربها و یونان را شامل می شود و این پیمان در برابر محور شیعی است که از ایران، عراق، سوریه و لبنان می گذرد. زیرا این ائتلاف منطقه ای قدرتمند از یونان، قبرس، مصر، اردن و کشورهای عربی خلیج فارس که رژیم صهیونیستی نیز داخل این ائتلاف است متبلور شده است.

آمریکا با این حرکت احمقانه تلاش دارد از رژیم اسرائیل دفاع کند و هدف حضور آمریکا در عراق و سوریه دفاع از این غده سرطانی است. حماقتی که بدون در نظر گرفتن تحولات منطقه و افزایش قدرت الحشد الشعبی در عراق پس از پاکسازی این کشور از لوث گروه تروریستی داعش(گروهی که آمریکا،رژیم اسرائیل و اعراب جاهلیت قرن 21 در سوریه و عراق بوجود آوردند) و نیز پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی بیشتر اراضی خود از وجود داعش تروریست و تکفیری، صورت پذیرفت و البته محکوم به شکست است.

پربیننده ترین خبرها