ادعای رئیس رژیم صهیونیستی: دولت دیگری از بحر تا نهر تشکیل نمی‌شود

ادعای رئیس رژیم صهیونیستی: دولت دیگری از بحر تا نهر تشکیل نمی‌شود
سه شنبه 8 تير 1400 - 16:14

منابع نزدیک به رئیس رژیم صهیونیستی می‌گویند که او در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، راهکار دو دولتی را «غیر واقع‌گرایانه» توصیف و ادعا کرده هیچ دولت دیگری بجز این رژیم نمی‌تواند در منطقه بحر تا نهر تشکیل شود.

العالم - فلسطین اشغالی

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی که با «جو بایدن» دیدار و رایزنی کرد، مدعی است راهکار دو دولتی واقع‌بینانه نیست و در شرایط کنونی این راهکار دیگر ازبین رفته است.

منابع نزدیک به ریولین بعد از دیدار امروز، به روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» گفتند او از بایدن خواسته که برای بهبود مفاد و بندهای توافق هسته‌ای ایران تلاش کند، به نحوی که منافع اسرائیل را تأمین کند و محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران را افزایش دهد.

به گفته این منابع، بایدن نیز از ریولین خواسته که او و دیگر مقام‌های صهیونیست از پاسخ دادن به سوالاتی که می‌تواند عواقب سیاسی داشته باشد و به‌نوعی موضع‌گیری رسمی تعبیر شوند، مخصوصا درباره موضوعاتی مانند جولان اشغالی سوریه و شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، اجتناب کنند.

به نوشته خبرگزاری «شهاب» به نقل از این گزارش، رئیس رژیم صهیونیستی همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا گفته که راهکار دو دولتی دیگر وجود ندارد و ذیل شرایط موجود، غیر واقعی است و اینکه هیچ دولت دیگری به‌جز رژیم جعلی اسرائیل در منطقه بحر تا نهر امکان تشکیل‌شدن ندارد.

منابع نزدیک به ریولین توضیح دادند که او از بایدن خواسته تا دولت آمریکا حمایت‌های نظامی گسترده‌ای به اسرائیل ارائه کند و تسلیحات پیشرفته به همراه مهمات مورد نیاز را به آنها بدهد.

بر اساس این گفته‌ها، بایدن نیز بار دیگر بر تعهد خود به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و حق آن برای دفاع از خود تاکید کرد.

به نوشته یدیعوت به نقل از این منابع، ریولین همچنین از تند شدن مواضع برخی از اعضای حزب دموکراتیک در کنگره علیه تل‌آویو ابراز نگرانی کرده و خواستار میانجی‌گری بایدن در این زمینه شد.

ریولینِ ۸۱ ساله بعد از هفت سال حضور در ریاست رژیم جعلی اسرائیل، نهایتا در تاریخ ۹ جولای به کار خود خاتمه می‌دهد و «اسحاق هرتزوگ» جایگزین وی می‌شود.

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند. این جلسات به ریاست مشاوران امنیت داخلی دو طرف یعنی «جیک سالیوان» از طرف آمریکا و «مئیر بن‌شابات» از طرف رژیم صهیونیستی برگزار شده و دو طرف گفته‌اند به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها