واکنش مردم عراق به اقدام آمریکا در بمباران مواضع الحشد الشعبی.. آمریکا دشمن صلح است

واکنش مردم عراق به اقدام آمریکا در بمباران مواضع الحشد الشعبی.. آمریکا دشمن صلح است
سه شنبه 8 تير 1400 - 19:05

چندین هشتگ درباره الحشد الشعبی و بمباران مواضع آن توسط آمریکا دشمن صلح با عنوان های "# الحشد خواهان واکنش است و # گردان های سیدالشهدا قربانیان وطن هستند و #آمریکا الحشد را بمباران می کند"  در پایگاه اجتماعی توییتر عراق ترند شد

العالم - داغهای مجازی

بیشتر هشتگ ها درباره اقدام ذلیلانه اخیر امریکا در هدف قرار دادن الحشد الشعبی و تضعیف قدرت عراق است قدرتی که در دستان مرجع عالی مقام کشور سید علی سیستانی است.

ابوضیا الصغیر یکی از رهبران الحشد الشعبی گفت: فقط مرجعیت عراق می تواند الحشد الشعبی را منحل کند. به آمریکا و غیر آمریکایی ها میگوییم این تشییع گسترده بخشی از همبستگی و یکپارچگی الحشد الشعبی و ملت عراق است.

وی بر ضرورت اخراج نیروهای امریکایی از عراق تاکید کرد که پارلمان،مردم و احزاب عراقی نیز آن را تایید می کنند و باید اجرا شود.

حاج احمد المکصوصی فرمانده تیپ 14 الحشد الشعبی که در مرزهای عراق و سوریه مورد حمله آشکار امریکا قرار گرفت ، ادعاهای امریکا مبنی بر هدف قرار دادن انبار سلاح و پهپادها را تکذیب کرد و گفت هیچ مهمات و انبار سلاحی در منطقه مرزی عراق و سوریه وجود ندارد.

وی گفت:دلیل نبود هیچ انبار سلاح این است که کمیته ای از سوی دولت عراق محل بمباران امریکا را بررسی کرد و تایید کرد فقط یک نقطه نگهبانی در مرزهای عراق برای جلوگیری از نفوذ داعش وجود دارد.

وی افزود: امریکا همواره بهانه های واهی و دروغین می آورد و اولین کشور دروغگوست که در سال 2020 با کشتن شهید فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی شریک و حامی اول پیروزی بر داعش و حاج ابومهدی المهندس رئیس ستاد الحشد الشعبی در فرودگاه بغداد پرده دری کرد و چگونه برای توجیه جنایت خود به جامعه بین المللی دروغ گفت.وی افزود : جای تعجب ندارد امریکا زشت ترین جنایت را در حق مردم عراق و الحشد الشعبی انجام دهد که در آن منطقه فقط سلاح سبک در اختیار داشت.

برخی شخصیت های مهم عراقی مانند فالح الفیاض رئیس الحشد الشعبی ، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی و هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح در تشییع نمادین شهدای الحشد الشعبی که در بمباران مرزهای عراق و سوریه به شهادت رسیدند،شرکت داشتند.

الحشد الشعبی پیشتر زمان تشییع شهدای بمباران خط مرزی عراق و سوریه را با صدور بیانیه ای اعلام کرد و گفت: شهدای نیروهای تیپ 14 الحشد الشعبی که در بمباران خائنانه امریکا در غرب انبار به شهادت رسیدند رسما تشییع خواهند شد.

جمع زیادی از شهروندان عراقی نیز برای شرکت در مراسم تشییع نمادین شهدای حمله آمریکا به تیپ 14 و 46 الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه، در میدان الحریه بغداد جمع شدند.

جنگنده های امریکایی ساعت دو بامداد دوشنبه سه منطقه نگهبانی نیروهای الحشد الشعبی (دو تیپ 14 و 46) را در فاصله 13 کیلومتری داخل مرزهای عراق در استان القائم غرب استان انبار بمباران کردند که به دنبال آن 4 نفر شهید شدند.

پربیننده ترین خبرها