هشدار لس آنجلس تایمز؛ آتش سوزی های گسترده در کمین کالیفرنیا

هشدار لس آنجلس تایمز؛ آتش سوزی های گسترده در کمین کالیفرنیا
شنبه 12 تير 1400 - 11:44

ایالت کالیفرنیا طی سال های اخیر شاهد آتش سوزی های مهیب و گسترده بوده است و اکنون محققان با توجه به میزان نگران کننده کم بارندگی، خطر وقوع آتش سوزی هایی به مراتب  وخیم تر نه تنها در تابستان بلکه تا پائیز را هشدار می دهند.

العالم ـ آمریکا

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار این خبر افزود: به گفته کارشناسان امور هواشناسی، ناحیه لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا، هفتمین سال پیاپی خشکسالی را تجربه می کند که طی ۱۴۴ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وخیم بودن منابع طبیعی تامین آب در کالیفرنیا

این گزارش درادامه می نویسد: وضعیت در نواحی شمالی ایالت کالیفرنیا، مکانی که در آن بارندگی و برف منابع طبیعی تامین کننده آب در این ایالت و سایر ایالت های آمریکا به شمار می ورند، به مراتب وخیم تر است.

میزان کاهش بی سابقه بارندگی در لس آنجلس

این نشریه آمریکایی نوشت: میزان بارندگی در ایالت کالیفرنیا از اول ماه جولای تا اواخر ماه ژوئن سال بعد، یک دوره ۱۲ ماه، اندازه گیری می شود، میزان بارش در منطقه لس آنجلس از ابتدای ماه جولای ۲۰۲۰ تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ نزدیک به شش اینچ (۱۵ سانتی متر)یعنی ۴۱ درصد بوده است.

«جان نول» (Jan Null) کارشناس هواشناسی و بنیانگذار موسسه «خدمات هواشناسی گلدن گیت» درباره خشکسالی حاضر درایالت کالیفرنیا به نشریه لس آنجلس تایمز گفت: کالیفرنیا قادر است یک سال خشکسالی را بدون تاثیر قابل توجهی تحمل و آن را پشت سر گذارد اما زمانی که پیاپی شما با فصول خشکسالی مواجه می شوید آنگاه این مساله مشکل ساز خواهد شد.

سطح آب بزرگترین ذخیره آبی آمریکا به پائین ترین حد از سال ۱۹۳۰ رسید

نشریه لس آنجلس تایمز پیش از این و در ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ گزارش داده بود: دریاچه «مید» (Lake Mead)، بزرگترین ذخیره آبی در آمریکا، سطح آب آن در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ به یکهزار و ۷۲ فوت برابر با ۳۲۶متر رسید که این میزان افت سطح آب از دهه ۳۰ قرن بیستم بی سابقه بود.

رودخانه کلورادو تامین کننده آب ۷ ایالت با خطر کم آبی روبرو است

لس آنجلس تایمز درادامه نوشته بود: هم اکنون خشکسالی ادامه دارد و موج جدید و بی سابقه گرما در غرب آمریکا باعث نگرانی میزان آب رودخانه کلورداو (Colorado River) شده است؛ رودخانه کلورادو که تامین کننده آب ۴۰ میلیون نفر از ساکنان ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، کلورادو، نوادا، نیومکزیکو و یوتا است، شرایط آب وهوایی موجود قادر است به یکباره میزان آب آن را کاهش دهد.

۹۰درصد از مناطق غربی آمریکا در وضعیت خشکسالی

درهمین حال و در ششم تیر ۱۴۰۰، شبکه خبری فاکس نیوز نیز طی گزارشی درباره وضعیت وخیم خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق آمریکا عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر یک خشکسالی تاریخی و تهدیدکننده بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است. هم اکنون زندگی بیش از ۵۸ میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

۲۰۲۰ بدترین فصل حوادث آتش سوزی

به گزارش ایرنا، ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله در ماه های شهریورماه شاهد آتش سوزی های مهیبی هستند.

ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه در مجموع بیش از ۴میلیون و ۱۰۰هزار جریب (بیش از یک میلیون و ۶۵۰هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت، این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال ۲۰۱۸ در این ایالت دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رخ داده که درتاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها