محمد بن سلمان از وحشت اعتراضات روز عرفه گارد سلطنتی را پاکسازی کرد

محمد بن سلمان از وحشت اعتراضات روز عرفه گارد سلطنتی را پاکسازی کرد
دوشنبه 21 تير 1400 - 21:47

پویش اعتراضات در روز عرفه در حالی در عربستان رو به گسترش است که گفته می‌شود بن سلمان از بیم آن در حال خانه تکانی و پاکسازی بزرگ در گارد سلطنتی این کشور است.

العالم - عربستان سعودی

تارنماهای مخالف دولت سعودی در شبکه اینترنت و فعالان فضای مجازی مخالف اعلام کردند، مردم عربستان پویش اعتراض در روز عرفه را با هدف برچیدن ظلم و بی عدالتی از شهروندان سعودی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی در زندان‌های آل سعود به راه انداخته اند.

این اعتراضات قرار است به شکل همزمان در سرتاسر عربستان و در روز عرفه برگزار و خواهان توقف طر‌های محمد بن سلمان ولیعهد این کشور که به دین و جامعه این کشور ضربه وارد کرده، شوند.

از جمله دیگر اهداف این پویش اعتراضی: پایان دادن به اقدامات امنیتی و سرکوب‌های وحشیانه اعمال شده علیه شهروندان و مخالفان این سیاست‌ها است.

شهروندان عربستانی همچنین خواهان چاره اندیشی برای بهبود شرایط زندگی و بازگشت خدمات به شکل سابق خود هستند.

در این بین یکی از فعالان مخالف دولت سعودی هم از پاکسازی بزرگ در گارد سلطنتی عربستان توسط محمد بن سلمان پرده برداشت.

سعید الغامدی مخالف مشهور آل سعود در صفحه خود در توئیتر نوشت: محمد بن سلمان گارد سلطنتی عربستان را مملو از مزدوران خارجی کرده است.

او در رشته تویت خود آورده است: گارد سلطنتی عربستان این روزها شاهد پاکسازی بزرگی است که بسیاری از اعضای آن را با سرنوشت‌‌هایی همچون بازنشستگی یا انتقال به بخش‌های دیگر نظامی در وزارت دفاع و کشور مواجه کرده است.

به نوشته وی این یک اقدام بی سابقه در تاریخ گارد سلطنتی عربستان است در حالی که برخی از عوامل موجود در این گارد هم سرنوشتی جز ترور و قتل پیدا نمی کنند.

به گفته این فعال سیاسی سعودی، برای تمامی اعضای گارد سلطنتی عربستان ارتباط با هر یک از شاهزاده‌ها یک خط قرمز محسوب و ممنوع است و علاوه بر آن پرسنلی که مشخص شده باشد چند بار به امارات متحده سفر کرده باشند هم در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

او در ادامه نتیجه گیری می‌کند که خانه تکانی و پاکسازی ثابت می‌کند که محمد بن سلمان دیگر به سعودی‌ها اعتمادی ندارد و در این زمینه به ویژه به برخی از قبایل ظنین شده است.

الغامدی فاش کرد، انتقال یکباره 150 نفر از اعضای گارد سلطنتی به یکی از یگان‌های مسلح وزارت دفاع و انتقال 250 نفر دیگر از این پرسنل به یک یگان دیگر امری بی سابقه است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها