ماجرای ربوده شدن و شکنجه دختر سفیرافغانستان در اسلام‌آباد و واکنش پاکستان

ماجرای ربوده شدن و شکنجه دختر سفیرافغانستان در اسلام‌آباد و واکنش پاکستان
شنبه 26 تير 1400 - 19:33

پاکستان در واکنش به ماجرای ربایش و شکنجه دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد گفت: امنیت سفیر افغانستان و خانواده وی تقویت شده و عاملان اصلی این حادثه شناسایی و تحویل عدالت خواهند شد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه‌های پاکستانی، وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه از ماجرای ربوده شدن دختر «نجیب اله علی خیل» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد توسط عناصر ناشناس و آزادی وی پس از چند ساعت خبر داد.

گفته می‌شود که خانم «سلسله علی خیل» توسط افراد ناشناس ربوده و شکنجه شد. وی پس از چند ساعت اسارت آزاد و برای درمان تحت مراقب پزشکی در بیمارستان قرار گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد هنگام سوار شدن بر یک وسیله نقلیه اجاره‌ای مورد تعرض قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: پلیس اسلام‌آباد تحقیقات کاملی را درباره این حادثه آغاز کرده و دیگر سازمان‌های مجری قانون نیز عناصر اصلی تعرض به دختر سفیر افغانستان را شناسایی و برای محاکمه تحویل عدالت خواهند داد.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که تامین امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک همچنین دیپلمات‌های و اعضای خانواده‌های آنان برای دولت پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و چنین حوادثی قابل تحمیل نیست و نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها