در پیامی به رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا؛

هنیه:هدف تل آویو از عضویت در اتحادیه آفریقا تثبیت موجودیت خود است

هنیه:هدف تل آویو از عضویت در اتحادیه آفریقا تثبیت موجودیت خود است
جمعه 8 مرداد 1400 - 11:37

رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی اعتراضی خطاب به رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا پیرامون عضویت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: این تصمیم با اصول و ارزش های اتحادیه آفریقا در تعارض است.

العالم - فلسطين اشغالي

به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در رابطه با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر، یک پیام اعتراضی برای «موسی فکی» رئیس کمیسیون این اتحادیه ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه در این پیام عنوان کرد که ما در جنبش حماس همراه با ملت فلسطین در کمال تعجب و با نهایت تأسف خبر موافقت شما با عضویت رژیم اشغالگر صهیونیستی در این اتحادیه را دریافت کردیم.

هنیه تصریح کرد که اتحادیه آفریقا یک نهاد قدیمی است که همچنان حامی حقوق ملت‌های آفریقایی در تعیین سرنوشت خویش و رسیدن به آزادی و استقلال است و همواره از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن در برابر تجاوزگری و تروریسم رژیم صهیونیستی دفاع کرده است.

وی موافقت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را به شدت محکوم کرد و آن را مغایر با اصول و ارزش‌های این اتحادیه دانست و گفت: این ضربه‌ای سخت به ملت فلسطین و حقوق ملی و مشروع این ملت آن هم در شرایطی است که برای رهایی از طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین اشغالگری در جهان مبارزه می‌کند.

هنیه تصریح کرد که اتحادیه آفریقا یک نهاد قدیمی است که همچنان حامی حقوق ملت‌های آفریقایی در تعیین سرنوشت خویش و رسیدن به آزادی و استقلال است و همواره از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن در برابر تجاوزگری و تروریسم رژیم صهیونیستی دفاع کرده است

اسماعیل هنیه خواستار افزایش همکاری کمیسیون اتحادیه آفریقا با کشورهای دوست و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای در عرصه سیاسی، دیپلماتیک و قانونی به منظور اتخاذ موضعی بین‌المللی جهت بازپس گیری حقوق ملی و مشروع فلسطین و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطین به جای مشروعیت بخشی به آن از طریق موافقت با عضویت این رژیم در اتحادیه آفریقا شد.

هنیه خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی از عضویت در اتحادیه آفریقا برای تثبیت موجودیت خود و پیشبرد طرح‌های استعمارگرانه و ادامه اشغالگری و جنایات خود در سرزمین فلسطین استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عضویت رژیم اشغالگر در اتحادیه آفریقا به هیچ وجه بیانگر مواضع تاریخی ملت‌های آفریقاییِ حامی و پیشتیبان ملت فلسطین نیست، خواستار عقب‌نشینی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در این تصمیم شد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً به عنوان «ناظر» به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است. عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا واکنش‌های گروه‌های مختلف فلسطینی را طی روزهای گذشته به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا موجب مشروعیت بخشی به اشغالگری در سرزمین فلسطین خواهد شد و زمینه را برای ادامه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و ارتکاب جنایات وحشیانه علیه آن فراهم می‌کند.

این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه خود اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کشورهای آفریقایی را که در طول قرن‌ها استعمار و نژادپرستی گریبان‌گیرشان بوده و هست، مایه تأسف خواند.

در این بیانیه آمده است: ما کشورهای آفریقایی را همچون همیشه حامی و پشتیبان خود در مبارزات عادلانه برای رسیدن به آزادی و استقلال می‌دانیم و امیدوار به حمایت قدرتمند و مستمر این کشورها هستیم.

مهر

پربیننده ترین خبرها