نشریه نیوزویک: دهها هزار دز واکسن کرونا در آمریکا هدر شد

نشریه نیوزویک: دهها هزار دز واکسن کرونا در آمریکا هدر شد
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 13:54

نشریه نیوزویک نوشت: در ایالت آلاباما در جنوب آمریکا به دلیل عدم استقبال مردم از واکسیناسیون بیش از ۶۵ هزار دز واکسن هدر رفته و این در حالی است که این ایالت شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی نرخ بستری مبتلایان به کووید-۱۹ است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روز یکشنبه تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک، بیش از ۶۵ هزار دز واکسن کووید-۱۹ در ایالت آلابامای آمریکا به دلیل تقاضای پایین هدر رفته و این در حالی است که سویه دلتای ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش در کشور است.

بر اساس گزارش «اسکات هریس» افسر بهداشت ایالتی آلاباما، دستکم ۶۵ هزار و ۵۱۱ دز واکسن کووید-۱۹ (کرونا) هدر رفته است. در پی اعلام این گزارش «کامالا هریس» معاون رئیس جمهوری آمریکا این وضعیت را "بسیار تاسف آور" خواند.

هریس در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «شصت و پنج هزار دز واکسن هدر رفته است. این وضع بسیار مایه تاسف است؛ وقتی ما چنین روند واکسیناسیون پایینی داریم، آن هم در شرایطی که شمار بسیاری از مردم جهان هنوز به واکسن دسترسی ندارند».

آلاباما به عنوان یکی از ایالت های جنوبی آمریکا پایین ترین نرخ واکسیناسیون را دارا بوده و تاکنون تنها ۳۴ درصد جمعیت آن هر دو دز واکسن ویروس کرونا را تزریق کرده اند. گفته می شود باتوجه به اینکه تاکنون تنها ۴۴ درصد جمعیت این ایالات جنوبی آمریکا یک دز واکسن را دریافت کرده اند این ایالت رده پنجم را از آخر از نظر میزان واکسیناسیون دارد.

نیوزویک در ادامه نوشت: تردید نسبت به واکسن کرونا به اندازه ای در این ایالت شایع است که در یک گردهمایی جمع آوری کمک های مالی برای جمهوری خواهان، هنگامی که «مارجری تیلور گرین» نماینده این ایالات در مجلس نمایندگان در سخنرانی خود به نرخ پایین واکسیناسیون آلاباما اشاره کرد، با تشویق حضار روبرو شد.

نرخ پایین واکسیناسیون در آلاباما در حالی است که سویه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده به شدت گسترش یافته و به طور فزاینده ای افراد واکسینه نشده را تحت تاثیر قرار می دهد.

گزارش ها نشان می دهد ۹۷ درصد بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بستری شده در بیمارستان های این ایالت از میان افراد واکسینه نشده هستند. در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد)، آلاباما شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی بستری شدن در بیمارستان ها به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ بود.

گفته می شود آلاباما اکنون به طور متوسط ​​روزانه سه هزار و ۳۰۴ مورد جدید مبتلا و یک هزار و ۷۴۷ مورد بستری را در بیمارستان ثبت می کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا تاکنون بیش از ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار نفر مبتلا و بالغ بر ۶۳۲ هزار نفر درگذشته ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده و همچنان رتبه نخست را در میان سایر کشورهای جهان از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی دارد.

پربیننده ترین خبرها