الوفاق: مطالبه مردم بحرین، انتقال سیاسی به سمت یک کشور دموکراتیک است

الوفاق: مطالبه مردم بحرین، انتقال سیاسی به سمت یک کشور دموکراتیک است
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 00:10

جمعیت الوفاق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که همه مردم بحرین مخالف ظلم، استبداد، سلطه‌گرایی، انحصارطلبی، فساد، بی‌عدالتی، فروپاشی اجتماعی، تضییع حقوق، اداره کشور با زور و تحمیل قوانین بر اساس تفکرات استکباری رژیم حاکم هستند.

العالم-بحرین

جمعیت الوفاق بحرین شامگاه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که مطالبه مردم این کشور، انتقال سیاسی به سمت یک کشور دموکراتیک واقعی بر اساس مرجع بودن ملت است.

پایگاه خبری «مرآة البحرین» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، مطالبات مردم بحرین، حقوق عادی و بدیهی است و حقوق لوکس یا اضافی به شمار نمی‌رود.

بر اساس این بیانیه، دموکراسی، آزادی، عدالت و احترام به حقوق بشر، نیازمند قانع کردن هیچ کشور یا طرف نیست؛ زیرا بخش اصیل هر نظام حاکمیتی با ثبات است.

در این بیانیه آمده است، همه مردم بحرین مخالف ظلم، استبداد، سلطه‌گرایی، انحصارطلبی، فساد، بی‌عدالتی، فروپاشی اجتماعی، تضییع حقوق، اداره کشور با زور، تحمیل قوانین بر اساس تفکرات استکباری رژیم حاکم هستند.

الوفاق تصریح کرد: «شدت اقدامات حکومت بحرین برای جلوگیری از حرکت به سمت مصالحه و راه‌حلهای سیاسی موفق، بیانگر ذهنیتی ضعیف، بیمار و ناصالح است. آنچه رخ می‌دهد، نه تنها جنگ علیه شهروندان است، بلکه جنگی علیه میهن و آینده آن، اصرار بر چپاول بیشتر، تسلط انحصار طلبی و استفاده از بدترین راه‌ها و روشهای غیرقانونی برای توجیه فرار و جلوگیری از تحقق خواسته‌های مردم بحرین است».

این جمعیت خاطرنشان کرد، توجیهات، اکاذیب و فریبکاری حکومت و مهره‌های بی ارزش آن برای فرار از حقوق سیاسی مردم بحرین، یک جنایت تاریخی و غیراخلاقی است. باید این سیاست گستاخانه را کنار گذاشت. متهم کردن مردم بحرین به عدم تعلق خاطر به وطن یا فعالیت در راستای طرحهای غیر ملی، یک اتهام بی اساس است.

انقلاب مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، ولی با سرکوب شدید آل خلیفه و با استمداد از مأموران دولت سعودی مواجه شد و صدها بحرینی از جمله رهبران انقلاب به زندان افتادند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها