بدافزارهای صهیونیستی در خدمت بن‌سلمان برای سرکوب شهروندان عربستانی

بدافزارهای صهیونیستی در خدمت بن‌سلمان برای سرکوب شهروندان عربستانی
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 14:32

گفته می‌شود رژیم اسرائیل در سال 2017 به نیروهای امنیتی سعودی خدمات گسترده‌ای را از طریق شرکت‌هایی که در حوزه اطلاعاتی برای رصد و جاسوسی معارضان فعالیت می‌کنند، ارائه داد.

العالم- درگوشی

تلویزیون "i24" اسرائیل به تازگی در گزارشی فاش کرد که "شموئیل بار" افسر اطلاعاتی سابق و یکی از مدیران یک شرکت فعال در حوزه اطلاعاتی، خدمات گسترده‌ای را به نیروهای امنیتی سعودی در فوریه 2017 ارائه داده است. شرکت امنیتی صهیونیستی "اینتو ویو"- تحت مدیریت بار-، که در زمینه رمزگشایی و نفوذ به شبکه‌های مجازی و اینترنت تخصص دارد، روزانه 4 میلیون پست در توییتر و فیس‌بوک را رصد می‌کند.

بار اخیرا فاش کرده که 2 سال پیش یک گروه از عربستان سعودی با هدف خرید تجهیزات اطلاعاتی مرتبط با سایبر به این شرکت مراجعه کردند و این شرکت نیز برنامه‌هایی در خصوص تحلیل افکار عمومی عربستان بر اینترنت در اختیار این گروه که با خاندان حاکم در ارتباط بودند، قرار داد. به گفته وی، همچنین یکی از مسئولان و شخصیت‌های عالی ‌رتبه عربستانی از طریق اسکایپ با وی ارتباط برقرار کرده است و طرح ساخت یک برنامه شناسایی تروریست‌های احتمالی را ارائه داده است .

ارائه خدمات جاسوسی از خارج از تل‌آویو

در سال 2012 نیز در پی حمله سایبری به رایانه‌های شرکت نفت عربستان (آرامکو)، ریاض از شرکت‌های سایبری اسرائیلی خواست که برنامه‌هایی برای دفاع دربرابر این حملات در اختیار بگذارد. همچنین ریاض تماس‌های بسیاری با شرکت سایبری NSO دارد و گزارش‌های متعدد نشان داد که عربستان برنامه‌های تجسسی این شرکت را خریداری کرده است.

خبرگزاری "بلومبرگ" در فوریه 2017 نیز گزارش داد که رژیم اسرائیل از طریق شرکت‌های خود که در خارج از تل‌آویو به ثبت رسیده‌اند، در تمام قراردادهای سایبری پادشاهی سعودی حضور دارد.

این موضوع به همکاری امنیتی میان رژیم‌های سعودی و صهیونیستی محدود نشده بلکه به گفته یکی از افسران سابق ارتش اسرائیل، حکومت ریاض از یک شرکت اسرائیلی برای احداث دیوار بلند امنیتی در طول مرزهای مشترک عراق و عربستان درخواست کمک کرد و یک شرکت غول‌پیکر دفاعی اروپایی (EADS) بر عملیات احداث آن نظارت دارد.

تلویزیون "i24" اسرائیل همچنین گزارش داد که یک شرکت اسرائیلی به نام "البیت معرخوت" که در ایالت نیوهمپشایر آمریکا مستقر است، تولیدات خود را به عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس می‌فروشد و نمایندگان این کشورها از شرکت مذکور خواسته‌اند تمام برچسب‌های اسرائیلی که به زبان عبری نوشته شده بودند، حذف کند. این شرکت همکاری خود با حکومت ریاض را به دنبال مرگ یکی از کارگران خود به نام "کریس کرمر" که در شرایط مبهم در عربستان کشته شد، فاش کرد.

پروژه "نئوم" و دروازه ورود صهیونیست‌ها به عربستان

جولای 2017 روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" گزارش داد که تعداد زیادی از کمپانی‌های اسرائیلی مذاکرات متعدد و فشرده‌ای را با صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی عربستان سعودی جهت شرکت در روند ساخت پروژه نئوم انجام می‌دهند و به دلیل حساس بودن موضوع همکاری شرکت‌های اسرائیلی برای تامین مابقی بودجه مورد نیاز برای ساخت این پروژه، این شرکت‌ها نمی‌توانند علنا درباره جزئیات توافقات صحبت کنند.

"ارل مارگالیت" بنیان‌گذار یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری رژیم صهیونیستی درباره فرصت‌های اقتصادی که ابرپروژه نئوم برای آنها دارد به این روزنامه گفت: "مذاکرات زیادی با تجار و سیاستمداران سعودی در حال انجام است. اینکه محمد بن سلمان گفت همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای باید باشد، خود چراغ سبزی به اسرائیلی‌هاست تا تحت عنوان همکاری اقتصادی منطقه‌ای، مذاکرات را آغاز کنند."

علاوه بر آن پروژه نئوم امتداد جغرافیایی و سیاسی محور کانال سوئز است. در حال حاضر نیز سالانه حجم بالایی از تجارت جهانی از کانال سوئز عبور می‌کند. شاید پروژه نئوم مکملی برای پروژه‌های همکاری مصر و عربستان باشد. از خطراتی که پروژه نئوم را تهدید می‌کند این است که شاید این پروژه باعث شود اسرائیل مجددا پروژه ایجاد ارتباط میان خلیج عقبه و بحرالمیت را مورد بازنگری قرار دهد. رژیم صهیونیستی ممکن است همچنین پروژه خطوط ریلی میان ایلات و حیفا و اشدود را بازنگری کند. این اتفاق در ساختار جدید "تقسیم‌بندی منطقه‌ای و جغرافیایی" رخ می‌دهد و طبیعتا پروژه نئوم نمی‌تواند از این چارچوب مستثنی باشد.

جاسوسی پیشرفته از حجاج بیت‌الحرام

رسانه‌های غربی از جمله خبرگزاری فرانسه در موسم حج 2016 فاش کردند یک شرکت صهیونیستی به درخواست بن سلمان از حجاج جاسوسی می‌کند.

به گزارش منابع، عربستان به واسطه شرکت بین‌المللی "التسهیل" که تحت تصرف محمد بن سلمان قرار گرفته است، با همکاری یک شرکت اسرائیلی اطلاعات مهمی از حجاج و عمره‌گذاران جمع‌آوری می‌کند.

همچنین در همان سال گزارش شد که عربستان سعودی مسئولیت ساخت دستبند هوشمند برای استفاده حجاج از زمان ورود به فرودگاه‌های این کشور تا بازگشت را به شرکت اسراییلی "جی 4 اس" واگذار کرد. این دستبند مجهز به نوعی فناوری بسیار پیشرفته است که به سازمان های جاسوسی بیگانه که دارای روابط استراتژیک با آل سعود هستند این امکان را می‌دهد که هر لحظه که بخواهند از مکان حضور حجاج آگاه شوند.

بستن دهان‌ها

سوال این است: چرا مقامات سعودی از شهروندان سعودی خود با کمک اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، به این گستردگی جاسوسی می‌کنند؟ پاسخ ساده است: چنین دولت‌هایی برخاسته از رای و اراده ملت‌های‌شان نیستند بلکه با ظلم و دیکتاتوری پا گرفته‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها