حزب‌الله: به دنبال جنگ نیستیم اما تجاوز دشمن را تحمل نمی‌کنیم

حزب‌الله: به دنبال جنگ نیستیم اما تجاوز دشمن را تحمل نمی‌کنیم
جمعه 22 مرداد 1400 - 16:30

معاون سید حسن نصرالله گفت مردم لبنان به اینکه حزب‌الله همواره در کنار آن‌هاست اطمینان دارند و حزب‌الله تمامی امکانات خود را برای کمک به مردم به صحنه آورده است.

العالم _ لبنان

شیخ «نعیم قاسم» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) در آستانه سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه به بیان مواضع این جنبش مقاومت در خصوص مسائل مختلف پرداخت.

او به وبسایت رادیو نور لبنان گفت پاسخ هفته گذشته حزب‌الله به رژیم صهیونیستی یک طرح کاملا حساب شده و طبق دستورالعمل‌های دقیق بود و حزب‌الله لبنان هرگز از مردم به عنوان سپر دفاعی یا برای مطامع سیاسی بهره نمی‌برد و در اقدامات خود به دقت عمل می‌کند و همگی شاهد این حقیقت هستند.

نعیم قاسم تأکید کرد: «فتنه‌ای که برخی به دنبال آن بودند، به باد رفت.» اشاره وی به جنجال‌آفرینی برخی جریان‌ها در روستای دروزی‌نشین «شویا» است که قصد داشتند ساکنین روستا را در مقابل حزب‌الله قرار دهند.

او توضیح داد: «پس از عملیات قهرمانانه کم نظیر حزب‌الله در یک منطقه باز و غیرمسکونی، باید امور به شکل عادی پیش می‌رفت. مجاهدین حزب‌الله وقتی در روستای شویا مورد اعتراض اهالی قرار گرفتند که در راه بازگشت بودند و طبیعی است که کامیون حامل مجاهدین از میان روستاها عبور کند.»

معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: «عملیات مقاومت بسیار بزرگ‌تر از آن است که به مسائل جزئی‌ توجه یا بزرگنمایی شود و مقاومت بزرگ‌تر از آن است که با یک حادثه جزئی از سوی برخی افراد ارزش‌گذاری شود.»

او در خصوص مخالفان مقاومت در لبنان گفت که آن‌ها دو بخش هستند، بخشی آرای سیاسی دارند و می‌گویند که حزب‌الله به حق نیست چرا که همه مردم لبنان را نمایندگی نمی‌کند و بخش دیگری نیز کسانی هستند که شب و روز تلاش می‌کنند تا پروژه و طرح آمریکایی- اسرائیلی به اجرا در آید.

شیخ نعیم قاسم ریشه مشکلات لبنان را تلاش برخی برای بازگرداندن این کشور به دایره تسلط آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتبط دانست و گفت که مقاومت مقابل این تلاش‌ها ایستادگی می‌کند.

معاون سید حسن نصرالله افزود: «از لحظه ابتدایی تأسیس حزب‌الله در راستای همبستگی اجتماعی، اخلاقی و سیاسی و رعایت مسائل مختلف در محیطی که مقاومت در آن قرار گرفته کار کرده‌ایم. تفکرمان این بود که مقاومت باید از طریق نظامی با اسرائیل مقابله کند و نتایج این مقاومت نیز باید در راستای ایجاد همبستگی خرج شود. علاقه مردم به حزب‌الله به دلیل اعتمادشان به حزب‌الله است و اینکه هرگز آن‌ها را تنها نمی‌گذارد. ما با تمام امکاناتمان برای کمک به آن‌ها ایستاده‌ایم اما آن‌قدر امکانات نداریم که بحران فعلی را حل کنیم و همچنین نباید برخی این بحران را به گردن ما بیندازند و حکومت را نادیده بگیرند.»

او در خصوص بحران سوخت در لبنان نیز گفت که حزب‌الله در راستای واردات بنزین و گازوئیل از ایران اقدام کرده است و این موضوع مقداری زمان می‌برد و در وقت مناسبش ثمره خود را نشان خواهد داد.

معاون دبیرکل حزب‌الله سپس خواستار محاکمه رئیس بانک مرکزی لبنان شد و گفت که او از عوامل اصلی رسیدن لبنان به وضع فعلی است.

شیخ نعیم قاسم در پایان به موضوع انفجار سال گذشته بیروت پرداخت و گفت نهادهای قضایی لبنان از مقامات حزب‌الله در این خصوص بازجویی نکرده و حزب‌الله در لیست تحقیقات قرار ندارد اما رسانه‌های وابسته به دشمنان حزب‌الله در لبنان و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اصرار دارند که حزب‌الله را مسئول انفجار جلوه دهند در حالی که حزب‌الله از نیترات استفاده‌ای نمی‌کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها