سودان 100 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را به ترکیه اختصاص داد

سودان 100 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را به ترکیه اختصاص داد
جمعه 22 مرداد 1400 - 18:54

"فواد اوقطای" معاون رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه گفت: سودان 100 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را برای بهره برداری به ترکیه واگذار کرد.

العالم ـ آفریقا

به گفته خبرگزاری آناتولی این موضوع در نشست اوقطای و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان در " یک نشست صمیمانه رایزنی با تاجران و سرمایه گذاران ترک به همت شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه در آنکارا مطرح شد.

البرهان ضمن قدردانی از حمایت ترکیه از کشورش در زمینه های مختلف، ابراز امیدواری کرد بتواند به زودی میزان تجارت با ترکیه را به دو میلیارد دلار افزایش دهد.

وی افزود: سودان اکنون برای دست یافتن به جایگاهی شایسته میان کشورهای پیشرفته در حال عبور از مرحله ی انتقالی است.

این سخنان ، به دنبال امضای چند توافقنامه همکاری میان ترکیه و سودان روز پنج شنبه در زمینه ها و بخش های مختلف و در راستای تقویت روابط دو کشور مطرح شد.

توافقنامه همکاری مالی و اقتصادی میان وزارت خزانه داری و مالی ترکیه و وزارت اقتصاد و برنامه ریزی جمهوری سودان نیز امضا شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز پنجشنبه از البرهان در مراسم رسمی در ساختمان ریاست جمهوری در آنکارا پایتخت ترکیه میزبانی کرد.

این سفر در پاسخ به دعوت اردوغان از برهان در آوریل گذشته برای بررسی روابط دو جانبه و مسائل مهم مشترک در زمینه منطقه ای و بین المللی انجام شد.

پربیننده ترین خبرها