امارات حضور رییس جمهور فراری افغانستان در این کشور را تایید کرد

امارات حضور رییس جمهور فراری افغانستان در این کشور را تایید کرد
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 18:30

خبرگزاری رویترز گزارش داد که امارات حضور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را در این کشور تایید کرده است.

العالم ـ امارات

خبر گزاری رویترز با انتشار خبری فوری به نقل از وزارت خارجه امارات خاطرنشان کرد که مسوولان این کشور از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و خانواده اش به دلایل بشردوستانه در امارات متحده عربی استقبال کرده اند.

پیش از این الجزیره به نقل از منابع افغانستانی از میزبانی امارات از اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان خبر داده بود.

به دنبال فرار اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در پی تسلط سریع طالبان بر افغانستان پس از فرار نظامیان آمریکایی از این کشور، ابتدا برخی منایع اعلام کردند که وی با هواپیما به تاجیکستان رفته است اما وزارت خارجه این کشور، حضور غنی در تاجیکستان را تایید نکرد.

پس از آن رسانه ها اعلام کردند که اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان بعد از اینکه روز یکشنبه (24 مرداد ماه 1400) هواپیمای او اجازه فرود در تاجیکستان نیافت، به عمان رفته و احتمالا از آنجا به ایالات متحده برود.

خبر میزبانی امارات از اشرف غنی درحالی از سوی این کشور تایید شده که پیش از این سفارت روسیه در افغانستان اعلام کرده بود که رئیس جمهور پیشین افغانستان با 4 خودروی پر از پول از این کشور فرار کرده است.

با این اوصاف اکنون به نظر می رسد که امارات به عنوان میزبان اشرف غنی رییس جمهوری فراری افغانستان، مقصد پول های به سرقته رفته مردم این کشور است.

پربیننده ترین خبرها