گفت‌وگوی روسای جمهور مصر و عراق درباره تحولات افغانستان

گفت‌وگوی روسای جمهور مصر و عراق درباره تحولات افغانستان
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 21:10

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم - مصر

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: دو طرف در این گفت‌وگو درباره تعدادی از موضوعات منطقه به خصوص اوضاع در افغانستان و پاره ای از موضوعات مربوط به همکاری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گفته بسام راضی، الکاظمی ضمن تقدیر از تلاش‌های مصر در حمایت از عراق در همه سطوح ابراز امیدواری کرد که چارچوب‌های همکاری بغداد با قاهره به خصوص در رویارویی با چالش‌های مشترک و در راس آن مبارزه با تروریسم و ایجاد، امنیت، ثبات و توسعه تقویت شود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: السیسی هم بر حمایت کشورش از همه تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات در عراق و صیانت از حاکمیت و هویت عربی این کشور تاکید کرد و گفت که مصر به همکاری با کشور برادر عراق در همه زمینه‌ها چه روابط دوجانبه و چه همکاری‌های سه جانبه میان مصر، عراق و اردن ادامه می‌دهد.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» هم سه روز پیش با رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار و درباره تحولات کنونی در افغانستان، تحولات فلسطین، سد «النهضه» و بحران در لیبی گفت‌وگو کردند.

یکشنبه گذشته پس از آنکه اشرف غنی افغانستان را ترک کرد، طالبان وارد کابل شد و ارگان‌های اصلی این کشور از جمله ارگ ریاست جمهور افغانستان را در کنترل گرفت.

دنیای اقتصاد

پربیننده ترین خبرها