حذف پل امداد پزشکی فرودگاه صنعا و وخامت اوضاع انسانی در یمن

حذف پل امداد پزشکی فرودگاه صنعا و وخامت اوضاع انسانی در یمن
شنبه 30 مرداد 1400 - 19:55

مطهر درویش، مسئول پل هوایی پزشکی یمن و رئیس کمیته عالی پزشکی این کشور گفت که سازمان بهداشت جهانی قصد دارد این پل هوایی را که برای انتقال خدمات بهداشتی و پزشکی به مردم یمن از طریق فرودگاه بین المللی صنعا ایجاد شده بود، حذف کند.

العالم - یمن

دکتر درویش گفت که یک سال پس از اعلام تعلیق این پل هوایی و ثبت هزاران مورد بیماری دشوار، سازمان بهداشت جهانی به ما اعلام کرده است که این پل را حذف می کند.

سازمان بهداشت جهانی علت این تصمیم را شرایط مادی این سازمان عنوان کرده است.

وی خاطرنشان کرد که از مجموع 35 هزار بیماری که از طریق این پل ثبت شده اند، تقریبا ده هزار نفر فوت شده اند.

خالد شایف، رئیس فرودگاه بین المللی صنعا هم گفت این فرودگاه از زمانی که بسته شد یعنی حدود 5 سال پیش، تبدیل به فرودگاه اختصاصی کارکنان سازمان های بین المللی شده است.

وی افزود که از زمان بسته شدن این فرودگاه، بیش از 5000 پرواز بین المللی از طریق آن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که اغلب این سفرها، جنبه بین المللی و مختص کارکنان سازمان ملل و خانواده هایشان بوده است.

وی فاش کرد که هیچ یک از سازمان های بین المللی وابسته به سازمان ملل اجازه نداده اند که حتی یک مریض با این پروازها منتقل شود.

وی همچنین گفت که یکی از این سازمان ها تهدید کرده است که در صورت اصرار وزارت بهداشت یمن بر انتقال بیماران مبتلا به بیماری های دشوار از طریق این پروازها، فعالیت های خود را در یمن متوقف خواهد کرد.

وی تشریح کرد که در اغلب این پروازها تعداد مسافران از تعداد انگشتان دست بیشتر نبوده است و این هواپیماها ظرفیت انتقال ده ها مسافر را داشته اند اما تقریبا خالی پرواز کرده اند.

پربیننده ترین خبرها