دمشق: آمریکا به مانع‌تراشی در روند بازگشت آوارگان سوری ادامه می‌دهد

دمشق: آمریکا به مانع‌تراشی در روند بازگشت آوارگان سوری ادامه می‌دهد
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 22:37

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از ادامه مانع‌تراشی‌های آمریکا و همپیمانانش در روند بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان پرده برداشت.

العالم - سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا و همپیمانان آن به مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند اینگونه القا کنند که شرایط مناسب بازگشت آوارگان مهیا نیست.

وی طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت که سوریه به تلاش‌های خود برای تسهیل بازگشت آوارگان به وطنشان ادامه می‌دهد.

صباغ اظهار داشت که همکاری سوریه با کشورهای دوست و سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی منجر به بازگشت شمار زیادی از آوارگان شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که بهبود اوضاع انسانی در سوریه نیازمند رفع اقدامات یکجانبه و ظالمانه غرب علیه شهروندان سوری است.

صباغ گفت که قطع آب از سوی اشغالگران ترکیه‌ای و گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب، منجر به فاجعه‌ای انسانی شده است که یک میلیون شهروند سوری در حسکه و حومه آن را تهدید می‌کند و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید برای ملزم کردن ترکیه به راه اندازی ایستگاه «علوک» و اجرای توافقنامه‌های بین المللی برای پمپاژ آب رود فرات دخالتی فوری انجام دهد.

وی افزود: ضرورت دارد که شورای امنیت به ساز و کار شکست خورده برای انتقال کمک‌ها به سوریه از طریق مرزها پایان دهد، زیرا این امر منجر به نقض حاکمیت سوریه می‌شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که اوضاع منطقه درعا البلد در پی اقدامات خصمانه گروه‌های تروریستی متشنج شده است و تروریست‌ها به دستور حامیان خارجی خود توافق‌های آتش‌بس را نقض می‌کنند.

وی افزود: تروریست‌ها در درعا 250 تن از نیروهای ارتش و پلیس سوریه و 18 شهردار و بیش از 115 شهروند را ترور کردند و 500 نظامی و غیرنظامی نیز در حملات تروریست‌ها زخمی شدند.

صباغ گفت که سوریه بر مخالفت قاطعانه خود با ادعاهای دروغین مطرح شده در بیانیه‌های برخی از کشورها درباره درعا تاکید می‌کند.

وی اظهار داشت که سوریه علاقمند است از طریق گفت‌وگو مسائلی را که منجر به ناامنی در منطقه جنوبی شده است حل کند و در این راستا نهایت خویشتنداری را به خرج خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها