"نه" یمنی‌ها به اشغالگری انگلیس

چهارشنبه 3 شهريور 1400 - 10:03

از زمان ورود گروهی از نیروهای ویژه انگلیس به استان المهره یمن، ساکنان این منطقه با برگزاری تظاهرات و ایجاد کارزارهایی تأکید دارند که حضور انگلیس به مثابه اشغال یمن است.

العالم- داغ‌های مجازی

ورود گروهی از نیروهای انگلیسی به استان المهره یمن به بهانه پیگیری حادثه اخیر برای کشتی صهیونیستی موسوم به «مرسر استریت» در دریای عمان در محافل داخلی یمن جنجال به پا کرده و یمنی‌ها این امر را اشغالگری انگلیس در این جزیره دانسته و بر مقابله با آن تاکید کردند.

اهالی استان المهره با تجمع و راهپیمایی‌های ملی و اعتراض آمیز خود با نفوذ عربستان سعودی و حضور نیرو‌های انگلیسی در این استان که روز به روز در حال گسترش است، به مقابله برخاسته‌اند.

استان المهره دروازه شرقی یمن است که با وجود دوری از مرکز درگیری‌ها و میدان جنگ به علت موقعیت راهبردی خود میدانی برای رقابت عربستان سعودی و امارات عربی متحده و نیز حضور نیرو‌های انگلیسی و آمریکایی مهاجم شده است.

جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اینکه جنگ در این کشور در هیچ یک از جبهه‌ها متوقف نشده و همچنان تداوم دارد، تصریح کرد که نیروهای انگلیسی مستقر در خاک یمن اشغالگر هستند و طبق قوانین، ارتش یمن حق حمله به آن‌ها را دارد.

کاربران یمنی در توییتر نیز هشتگ "نه به اشغالگری انگلیس" را ایجاد کردند که جزو داغ‌ترین ترندها شده است.

کاربری به نام "عبدالله الحنصبی" در توییتر نوشته است: "انگلیس و غرب اعتبارشان را در منطقه خاورمیانه از دست داده‌اند."

"عبدالرحمن بادر" نیز در توییتر، بر دفاع از خاک یمن تأکید کرده و متذکر شده است که یمن گورستان متجاوزان می‌‌شود.

"عمار احمد" نیز نوشته است: "کشورهای متجاوز به یمن ماموریت‌شان را در اشغال سواحل یمن و استان‌های نفت‌خیز انجام داده و آنجا را به نیروهای انگلیسی و آمریکایی واگذار کرده‌اند. روشن و بدیهی است که متجاوزان در تلاش برای غارت ثروت هستند و در قاموس آنها مشروعیت جایگاهی ندارد.. متجاوزان باید بیرون رانده شوند."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها