تنش در میان ساکنان دو شهرک لبنان؛ ارتش نیرو اعزام کرد

تنش در میان ساکنان دو شهرک لبنان؛ ارتش نیرو اعزام کرد
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 13:30

در پی بروز تنش میان ساکنان دو شهرک در لبنان که به حزب «المستقبل» (متحد آمریکا و عربستان)‌ نزدیک هستند، ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای از اعزام نیروی کمکی به این دو شهرک برای مهار درگیری‌ها خبر داد.

العالم - لبنان

در سایه درگیری مسلحانه میان دو شهرک «عکار» و «فنیدق» در لبنان، فرماندهی ارتش این کشور از اعزام تجهیزات نظامی به این دو شهرک برای برقراری امنیت، اعمال قانون، مهار درگیری‌های جاری و شلیک تیر به سوی هر فرد مسلحی در این دو شهرک، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «النشره»، در بیانیه ارتش لبنان آمده است که نیروهای ارتش اجازه شلیک تیر به سوی هر فرد مسلحی را دارند.

به نوشته «العربی الجدید»، از عصر دیروز (چهارشنبه - ۲۵ آگوست)، پس از پایان تشییع پیکر جوانی به نام «خالد البعرینی» که مهندس بود، تنش‌ها به دو شهرک فنیدق و عکار بازگشت. این جوان سه‌شنبه به دلیل مشاجره ای که در «وادی الاسود» در حومه شهر «القموعه» با جوانانی از شهرک باستانی عکار بر سر خرد کردن هیزم، روی داد، جانش را از دست داد و علاوه بر او دو نفر دیگر نیز زخمی شدند. مراسم خاکسپاری این جوان با حضور «ولید البعرینی» نماینده پارلمانی و «عبدالاله زکریا» هماهنگ‌کننده عمومی حزب «المستقبل» در عکار و رئیس اتحادیه شهرداری‌های «جرد القیطع» و شماری از شخصیت‌های این شهرک برگزار شد.

در پی بروز این تنش میان دو شهرک نزدیک به حزب المستقبل، سعد الحریری، رئیس این حزب طی پیامی خواستار توقف خونریزی و عدم دادن «هدایای رایگان به فرصت‌طلبان کمین‌کرده» در این شهرک‌ها شد.

وی ساکنان این دو شهرک را به خداوند قسم داد و گفت: «خونریزی‌ و انتقام‌جویی را متوقف کنند و به سخنان اهل حکمت و خرد و شورا در صفوف خود گوش دهید تا نزاعی که در واقع در یک خانه واحد روی داده، پایان یابد. به هر دلیلی درست نیست که درهای خود را به روی بادهای شرارت باز کنید و ایمنی خود را به خطر بیاندازید و هدایایی رایگان به کسانی که برای شما و وحدت و همبستگی‌تان کمین کرده‌اند تا جرقه برادر کشی را بزنند، اعطا کنید».

فارس

پربیننده ترین خبرها