سی‌ان‌ان مدعی حبس خانگی کرزی و عبدالله به دست طالبان شد

سی‌ان‌ان مدعی حبس خانگی کرزی و عبدالله به دست طالبان شد
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 17:36

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع گزارش داد، حامد کرزی رئیس‌جمهور اسبق افغانستان و عبدالله عبدالله عملا در پایتخت، در بازداشت خانگی هستند.

العالم - آسیا

سی‌ان‌ان گزارش داده که نیروهای طالبان حامد کرزی، رئیس جمهور سابق و عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی را در حبس خانگی قرار داده‌اند.

رسانه آمریکایی سی ان ان در شرایطی این خبر را منتشر کرده که سخنگویان طالبان بر لزوم تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان با حضور همه شخصیت‌های این کشور تاکید کرده است.

منبع استنادی رسانه آمریکایی سی‌ان‌ان ادعا کرد که حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس «شورای مصالحه ملی» این کشور در کابل پایتخت این کشور «عملا در بازداشت خانگی» به سر می‌برند.

در این گزارش به نقل از «یک منبع» آمده است که طالبان نیروهای حفاظتی و امنیتی حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله را خلع سلاح کرده‌اند.

به گفته این منبع، طالبان روز دوشنبه همه تسلیحات و خودروهای تیم حفاظت مسلح حامد کرزی را جمع آوری و توقیف کرد و این موضوع باعث شد که او به خانه عبدالله عبدالله برود و آنجا سکونت گزیند.

منبع استنادی شبکه سی‌ان‌ان که این رسانه اشاره‌ای به نام و هویت او نکرده است، همچنین اعلام کرد که نیروهای طالبان روز چهارشنبه (دیروز) به خانه عبدالله عبدالله هم رفتند و تسلیحات و خودروهای تیم حفاظت او را توقیف کردند.

این منبع افزود: «کرزی و عبدالله بدون محافظشان (نیروهای حفاظتی)، عملا در کابل در بازداشت خانگی هستند».

پربیننده ترین خبرها