نشست مشترک امیر عبداللهیان با سفیر و اعضای نمایندگی ایران در عراق

نشست مشترک امیر عبداللهیان با سفیر و اعضای نمایندگی ایران در عراق
يکشنبه 7 شهريور 1400 - 13:23

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به عراق، با سفیر، روسای نمایندگی های کشورمان و مسئولین دیگر نهادهای مستقر در این کشور نشست مشترک برگزار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به عراق، صبح امروز در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران، سرکنسول ها، مسئولین نهاد ها و دیگر اعضای نمایندگی های کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اخرین وضعیت روابط ایران و عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در این نشست دکتر امیر عبداللهیان با استماع نقطه نظرات و دیدگاه بخش‌های مختلف سفارت و نمایندگی های کشورمان در حوزه موضوعات مختلف مرتبط با بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی- مردمی، علمی، دانشگاهی، دیدگاه خود در زمینه توسعه همکاری‌های بین ایران عراق و همچنین موضوعات مطرح شده از سوی کارگزاران کشورمان در عراق را به شرح زیر مطرح ساخت.
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر نقش سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت از جمله ابومهدی المهندس به تشریح عمق روابط دو کشور ایران و عراق و شکل گیری روابط دولتی و مردمی فی‌مابین بر پایه های عمیق دینی و تمدنی، حوزه های مختلف روابط در بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و فن آوری را مورد اشاره قرار داد و با توجه به اهمیت روابط همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، ضرورت توسعه مناسبات فیمابین را موردتاکید قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی‌ خود برای شرکت در نشست دو روزه منطقه ای حمایت از عراق، روز شنبه (ششم) شهریور ماه به بغداد سفر کرد.

وی قرار است در پایان نشست عراق، امروز (یکشنبه) راهی سوریه شود تا با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

پربیننده ترین خبرها