دستیابی توپخانه ارتش ایران به قابلیت های نقطه زنی

دستیابی توپخانه ارتش ایران به قابلیت های نقطه زنی
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 12:27

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش درباره ارتقای توان توپخانه ای این نیرو، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توپخانه، پیشرفت های قابل توجهی داشته است و از گلوله ها و موشک های نقطه زن در حوزه توپخانه استفاده می‌ کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن دوست با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه توپخانه افزود: ما در حوزه دیده بانی توپخانه ضمن بهره گیری از سیستم سنتی از قابلیت های پهپادی و بالگردی استفاده می کنیم.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش افزود: در حوزه ارتقای یگان‌های توپخانه‌ای و مرکز هدایت آتش، این یگان را به صورت رایانه‌ای ارتقا داده‌ایم و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه زن در حوزه توپخانه استفاده می کنیم که این کار ارزشمند مراحل تست عملیاتی را نیز گذرانده است.

وی تصریح کرد: امروز توپ‌های خودکششی ۱۵۰ میلیمتری ما که در داخل تولید می‌شوند به مرحله دقت بسیار بالا دست یافته و قادرند اهداف را به صورت نقطه ای مورد اصابت قرار دهند.

سرتیپ دوم میهن دوست با تاکید بر اهمیت نقش توپخانه در ایجاد قدرت بازدارندگی گفت: ارتشی که از توپخانه برخوردار نباشد، گویی در برابر دشمن مشت آهنین نداشته و قطعا در منازعات محکوم به شکست است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش، با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در بخش توپخانه اظهار کرد: امروز نیروی زمینی در تمامی عرصه های توپخانه ای رزم زمینی، از جمله توپخانه صحرایی، توپخانه تیر مستقیم، توپخانه تیر کشیده، توپخانه پدافند هوایی و دوش پرتاب ها دارای شبیه ساز و سیمیلاتور است که این تجهیزات نیز متناسب با صحنه نبرد ارتقا داده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ادوات و سامانه های توپخانه ای نیروی زمینی ارتش امروز به لحاظ تحرک دارای توان تحرک صد درصدی هستند و با تمهیدات فرمانده نیروی زمینی ارتش قادرند ظرف ۱۲ ساعت خود را تا پشت نقاط مرزی سراسر کشور برسانند و شعاع عظیمی از خاک متجاوزان را به آتش بکشند.

پربیننده ترین خبرها