تهدید مقاومت در نوار غزه و فرار شهرک‌نشینان از خانه‌های‌شان

تهدید مقاومت در نوار غزه و فرار شهرک‌نشینان از خانه‌های‌شان
شنبه 13 شهريور 1400 - 22:53

همزمان با تداوم دستاوردهای گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، مقاومت در حال آماده شدن برای "فعالیت‌های خشن مردمی" در امتداد نوار حائل با غزه است که در واکنش به پانزدهمین سال محاصره غزه توسط صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.

العالم- کشکول

با گذشت روزها، دستاوردهای نبردهای "العصف المأکول" و "شمشیر قدس" نمایان می‌شود. شهرک‌‌نشینان از بیم آتش مقاومت و نیز حمله جوانان انتقام‌جو، خانه‌های‌شان در کیبوتص‌ها را ترک کرده‌اند.

گروه‌هایی از جوانان فلسطینی در اعتراض به ادامه محاصره غزه از 15 سال قبل که از زمان حمله مه گذشته به غزه تشدید شد، راهپیمایی‌های شبانه‌ای را با عنوان "فعالیت‌های خشم شبانه" در نزدیکی مرزهای غزه با اراضی اشغالی به راه انداخته و با آتش زدن لاستیک‌ها و استفاده از بمب‌های صوتی به دنبال ایجاد دردسر برای ارتش رژیم اشغالگر و ساکنان شهرک‌های واقع در مجاورت نوار غزه هستند.

تلویزیون عبری‌زبان "کان" از آمادگی ارتش اسرائیل برای تخلیه کیبوتص "کرم شالوم" در شرق نوار غزه خبر داده و گزارش کرده است که ساکنان این شهرک خانه‌های خود را پس از ترک و مهاجرت از آن در روزهای گذشته، با کمترین قیمت برای فروش گذاشته‌اند.

این منبع افزود، کیبوتص کرم شالوم نزدیک دیوار امنیتی است و شهرک‌نشینیان به شدت احساس ترس و نگرانی دارد؛ زیرا صداهای انفجارها به شدت قوی و برای گوش آزاردهنده است.

برنامه‌ها و فعالیت‌های روزانه در قسمت شرقی نوار غزه به دلیل اصرار اشغالگران به تداوم محاصره به صورت گسترده اجرا می‌شود.

سازمان‌دهندگان این جنبش مردمی با تأکید بر لغو کامل محاصره نوار غزه، هشدار داده‌اند تا زمانی‌که نوار غزه در امنیت نباشد رژیم اشغالگر نیز روی آرامش و امنیت را نمی‌بیند و آنها از انواع روش‌ها و ابزارهای خشن استفاده می‌کنند تا رژیم اسرائیل را مجبور کنند به شروط آنها تن بدهد.

گروه‌های مقاومت تأکید کرده‌اند که اگر اسرائیل محاصره نوار غزه را لغو نکند گزینه‌های مقاومت گسترده و بسیار خواهد شد. آنها تأکید کرده‌اند که سیاست مرتبط دانستن گذرگاه‌ها به تحولات سیاسی باید متوقف شود؛ زیرا به نظر می‌رسد که گذرگاه‌ها ابزاری در دست رژیم اشغالگر برای مجازات ملت فلسطین و مانع شدن در برابر هرگونه تحرکات اعتراضی این ملت به تجاوزات مستمر است.

گروه‌های مقاومت تأکید کرده‌اند مقاومت در نوار غزه آماده مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل است و در جنگ بعدی با ارتش اشغالگر، غافلگیری‌های زیادی دارد.

ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت حق دارند از تمام امکانات و ابزارها برای تضمین حقوق سیاسی و ملی خود و ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم اشغالگر استفاده کنند؛ زیرا که این رژیم در تلاش برای تحمیل قواعد جدید درگیری و تداوم محاصره نوار غزه و کنترل وضعیت معیشتی مردم از طریق اتخاذ تدابیر امنیتی درباره گذرگاه‌ها و ورودی‌های نوار غزه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها