هشدار ۱۲۰ نهاد بین‌المللی در باره فروش سلاح به رژیم جنایتگر صهیونیستی

هشدار ۱۲۰ نهاد بین‌المللی در باره فروش سلاح به رژیم جنایتگر صهیونیستی
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 12:37

۱۲۰ نهاد بین‌المللی در آمریکا، اروپا، فلسطین و دیگر کشورها در پیامی به کشورهای عضو پیمان تجارت اسلحه نسبت به پیامدهای قانونی هرگونه صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی یا واردات سلاح از این رژیم به اعتبار اینکه شریک جنایات آن علیه غیرنظامیان فلسطینی خواهند بود، هشدار دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این نهادها از تمامی سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرده‌اند که فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کنند.

در این پیام آمده است که ما در ائتلاف جهانی رهبران جامعه مدنی، محافل آکادمیک، هنری، رسانه‌ای، سیاسی و دینی در سرتاسر جهان از کشورهای عضو معاهده تجارت تسلیحات ATT دعوت می‌کنیم قاطعانه در تلاش برای جلوگیری از بکارگیری سلاح و تجهیزات نظامی توسط رژیم بدنام "اسرائیل" باشند که به وسیله این سلاح‌ها دست به تجاوزات خطرناکی زده و قوانین انسانی و بین‌المللی و حقوق غیرنظامیان فلسطینی را نقض و پایمال می‌کند.

در این پیام همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در جریان نبرد شمشیر قدس اشاره و تاکید شده که فلسطینیان در جریان تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز علیه مصادره اراضی خود هدف گلوله‌های جنگی، ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی قرار گرفتند.

این پیام می‌افزاید که رژیم صهیونیستی طی ۱۲روز جنگ در غزه، ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک را به شهادت رساند و هزاران نفر دیگر را هم زخمی کرد و پیامدهای ویرانگر این جنگ بر بیمارستان‌ها، مدارس، امنیت غذایی و بخش‌های آب و برق غزه همچنان پابرجاست.

پربیننده ترین خبرها