نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان چهارشنبه برگزار می‌شود

نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان چهارشنبه برگزار می‌شود
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 20:11

نشست مجازی وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه برگزار می‌شود.

العالم - جهان اسلام

نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان صبح امروز (یکشنبه) در یک نشست مجازی تحولات افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمد ابراهیم طاهریان فرد مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان در این نشست مجازی با تاکید بر ضرورت توجه به آلام و مشکلات مردم افغانستان، صلح و آرامش در این کشور را جز از طریق تشکیل دولتی فراگیر و وسیع القاعده با مشارکت همه اقوام ممکن ندانست.

طاهریان فرد با اشاره به مذاکرات تلفنی وزرای امور خارجه ایران، چین و روسیه در خصوص نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان که پیشنهاد شده در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی برگزار شود، ابراز امیدواری کرد که وزرای امور خارجه با پیامی روشن و قوی از مردم افغانستان در تشکیل دولتی فراگیر در شرایط کنونی حمایت کنند.

به گزارش فارس، شب گذشته وزرای خارجه ایران و پاکستان در گفت‌وگویی تلفنی درباره این نشست و اوضاع افغانستان به رایزنی پرداختند.

گفتنی است شاه محمود قریشی چهارم شهریور ماه در سفر منطقه‌ای به سه کشور آسیای مرکزی به تهران آمد و با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از پیشنهاد همتای پاکستانی برای برگزاری نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه استقبال و آمادگی کشورمان را برای برگزاری این نشست در روزهای آینده در تهران اعلام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها