تحلیل سفیر روسیه از وضعیت افغانها و سناریوی دشوار طالبان

تحلیل سفیر روسیه از وضعیت افغانها و سناریوی دشوار طالبان
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 10:07

سفیر روسیه در افغانستان گفت: «هیچ نشانه ای وجود ندارد که وضع زندگی در افغانستان در دوره حکومت طالبان بهبود یابد و بدیهی است که سناریوی دشواری در حال اجرا است».

العالم ـ آسیا

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان در گفت و گو با کانال یوتیوب سالاویو-لایو با بیان اینکه کشور افغانستان وارد مرحله جدیدی شده، تصریح کرد: در واقع حکومت تغییر کرد و دولتی غیر از دولت کنونی در این کشور وجود ندارد.

وی افزود: این ادعا که در افغانستان وضعیت خوب و بدون مشکل خواهد بود درست نیست زیرا که مسائل اجتماعی و اقتصادی شدیدتر می شود.

به گفته سفیر روسیه، وضعیت افغانستان به آن سمت (سخت تر شدن مشکلات) پیش می رود و بدیهی است که سناریوی دشواری در حال اجرا است.

ژیرنوف گفت که روسیه باتوجه به اعمال طالبان نتیجه گیری خواهد کرد و در زمان حاضر نتیجه گیری در این مورد زودهنگام است. باید باتوجه به اقداماتش قضاوت کرد.

وی افزود: آنها (سران طالبان) دولت جدید تشکیل دادند. در این دولت یک ازبک تبار معاون نخست وزیر و یک تاجیک تبار هم رئیس ستاد کل ارتش است با این وجود انها هم از گروه طالبان هستند.

سفیر روسیه با بیان اینکه در افغانستان وضعیت گوناگونی را شاهد هستیم، اظهار کرد: برخی می گویند که حقوق زنان نقض می شود و زنان علیه این تبعیض ها تظاهرات می کنند و برخی نیز علیه این تظاهرات اعتراض می کنند و شماری برای اجرای شریعت و پایبندی بیشتر به اصول دین اسلام اجتماع می کنند.

وی خاطرنشان کرد که مردم افغانستان از خروج نیروهای غربی از این کشور تاسف نمی خورند. به عنوان مثال در ننگرهار مسابقات فوتبال جریان دارد که اندکی عجیب بنظر می رسد و این رقابت ها به مناسبت پایان اشغال افغانستان برگزار می شود.

ژیرنف گفت: بعید بنظر می رسد که پاکستان در انتصاب اعضای کابینه دولت افغانستان اعمال نفوذ کرده باشد. اعضای طالبان مغرور هستند و غلبه یافتند و انتصاب افراد در کابینه جدید افغانستان با تصمیم طالبان صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها