نگرانی اسرائیل از هرگونه رویارویی احتمالی با حزب‌الله

نگرانی اسرائیل از هرگونه رویارویی احتمالی با حزب‌الله
شنبه 27 شهريور 1400 - 22:36

"آموس هارل" کارشناس نظامی در روزنامه هاآرتص به نقل از منابع امنیتی گفته است که اسرائیل این روزها در حال ایجاد یک یگان نظامی جدیدی به نام "دفوراه" (زنبور عسل) در منطقه الجلیل -شمال- است که متشکل از صدها نیروی ذخیره است و ماموریت‌ اصلی‌اش نیز مبارزه با حزب‌الله و جلوگیری از نفوذ نیروهای آن به این منطقه است.

العالم- کشکول

موضوع قابل توجه در اظهارات هارل این است که ارتش رژیم اشغالگر نگران احتمال جنگ جدید با حزب‌الله در آینده نزدیک نیست؛ زیرا دولت لبنان بسیار درگیر بحران اقتصادی است و اوضاع داخلی لبنان از همه نظر بسیار پیچیده شده؛ شهروندان لبنانی به مرز گرسنگی رسیده‌اند و همچنین تشکیل دولت جدید هرگز نمی‌تواند کشور را از بحران عمیقی که در آن به‌سر می‌برد، خارج کند.

این روزنامه اسرائیلی از طریق این "افشاگری‌های ساختگی" تلاش می‌کند روحیه‌ای از هم فروپاشیده ارتش اسرائیل را که مغلوب حزب‌الله شده، تقویت کند ولی این "افشاگری‌ها" به جایی اینکه کمکی به بهتر شدن روحیه نظامیان اسرائیلی کند بلکه آنها را بسیار ضعیف کرده است و یا اینکه این افشاگری‌ها پیش از آنکه به این ضعف‌ها سرپوش بگذارد وضعیت اسفبار این رژیم را آشکارتر می‌سازد.

بدیهی است که رسوایی‌های این "افشاگری‌ها" در این حد محدود نمی‌شود بلکه نشان می‌دهد اسرائیل از درگیر شدن لبنانی‌ها به اوضاع اقتصادی‌شان خشنود و خوشحال است؛ زیرا حزب‌الله بخشی از ملت لبنان است و وضعیت‌شان نیز مانند وضعیت ملت لبنان است. پس آیا این بهترین فرصت برای آغاز جنگ علیه لبنان است که طبق "افشاگری‌های اسرائیلی"، در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

از لابه‌لای این "افشاگری‌های اسرائیلی" می‌توان فهمید که اسرائیل از رویارویی با حزب‌الله می‌ترسد هر چند که این رژیم می‌داند که حزب‌الله درگیر اوضاع وخیم اقتصادی لبنان است؛ اوضاعی که آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های مرتجع عربی و مزدوران داخلی‌شان در لبنان آن را به‌وجود آورده‌اند. این امر به تنهایی میزان ترس اسرائیل را از رویارویی با حزب‌الله به وضوح فاش می‌سازد.

درباره دیگر ابعاد رسواکننده این افشاگری‌های اسرائیلی می‌گوییم که اسرائیل دقیقا از چه زمانی اسرار نظامی‌اش را به این شیوه فاش می‌سازد و از تشکیل یگان نظامی به اسم "دفورا" که ماموریتش مقابله با حزب‌الله در الجلیل است، سخن می‌گوید؟! پس نقش دستگاه‌ها و یگان‌های جاسوسی اسرائیل در رصد کردن تحرکات نیروهای حزب‌الله و ورودشان به الجلیل چگونه است؟ آیا این اذعانی از سوی دشمن درباره این واقعیت نیست که حزب‌الله می‌تواند لبنان را در برابر قوی‌ترین شر در منطقه و جهان ایمن سازد؟!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها