هشدار طالبان به اعضایش: از خوشگذرانی و گرفتن سلفی دوری کنید

هشدار طالبان به اعضایش: از خوشگذرانی و گرفتن سلفی دوری کنید
دوشنبه 5 مهر 1400 - 12:12

گروه طالبان به اعضای خود درباره خوشگذرانی و گرفتن سلفی هشدار داد.

العالم - آسیا

به نقل از وال استریت جورنال، محمد یعقوب،‌ وزیر دفاع طالبان، در یک سخنرانی از افراد این گروه به دلیل گشت‌وگذارهای گروهی و رفت‌وآمدهای بی‌هدف در اماکن عمومی و ساختمان‌های دولتی انتقاد کرد.

او در سخنرانی اخیر خود در انتقاد از رفتار افراد طالبان گفت: «این رفتارِ فرماندهان جنگ و سربازان رژیم دست‌نشانده است و اگر خدای ناکرده به این گونه رفتارها ادامه دهیم ، نظام خود را از دست خواهیم داد».

در پی به قدرت رسیدن طالبان در اواخر مرداد امسال، در هفته‌های گذشته عکس‌ها و ویدیوهای متعددی از وقت‌گذرانی نیروهای طالبان که در حال حاضر مسئولیت خاصی به‌عهده ندارند، در پارک‌ها، باغ وحش، مراکز تفریح و ورزشی کابل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

برخی تصاویر مانند استفاده اعضای این گروه از تفریحات شهربازی یا راندن قایق‌های پدالی در پارک بزرگ کابل و برخورد آن‌ها با دنیای امروزی مانند نحوه استفاده از دستگاه‌های ورزشی در باشگاه‌ها و غافلگیری‌شان در مواجهه با صندلی‌های چرخ‌دار در اداره‌‌ها، در رسانه‌های اجتماعی بازتاب داشته است.

مقامات طالبان به نیروهای خود درباره گرفتن «سلفی» به‌ویژه با رهبران و مقام‌های ارشد این گروه نیز هشدار داده و گفته‌اند انتشار این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به لو رفتن مکان و فعالیت اعضای ارشد این گروه و به خطر افتادن امنیت آن‌ها شود.

با وجود این که بیش از یک ماه از استقرار طالبان بر افغانستان می‌گذرد، هنوز هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها