نخست وزیر مکلف تونس: اولویت احیای اقتصاد است

نخست وزیر مکلف تونس: اولویت احیای اقتصاد است
شنبه 10 مهر 1400 - 13:40

نخست وزیر مکلف تونس تاکید کرد که کابینه‌اش از چهره‌های شایسته زن و جوانانی تشکیل خواهد شد که بتوانند در شرایط سختی که کشور می‌گذراند، تغییری ایجاد کنند.

العالم - افریقا

نجلاء بدون، نخست وزیر مکلف تونس اظهار کرد: کابینه از چهره‌های شایسته زن و جوانانی تشکیل خواهد شد که بتوانند در شرایط سختی که کشور می‌گذراند، تغییری ایجاد کنند.

نخست وزیر مکلف تونس تاکید کرد: اولویت دولت احیای اقتصاد، بهبود شرایط معیشتی و بهداشتی و توقف بیکاری است.

نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کار تونس نیز اظهار کرد: انتصاب نجلاء بودن حامل پیام مهمی برای خارج پیش از داخل است.

الطبوبی با تاکید بر اینکه این انتصاب نمی‌تواند به مناقصه تبدیل شود و مهمتر از آن تصویری است که درباره نخست وزیر ایجاد خواهد شد، گفت: تونس همواره در سطح حقوق زنان، باز بودن و وضعیت شخصی پیشگام بوده است.

راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس که فعالیت‌هایش به حالت تعلیق درآمده، گفت: پارلمانی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس فعالیت‌های آن را به حالت تعلیق درآورده، در وضعیت برگزاری دائم جلسات است.

الغنوشی از اعضای پارلمان خواست جلسات را ازسربگیرند.

الغنوشی افزود: تاریخ یکم اکتبر ۲۰۲۱ اولین روز سومین دوره پارلمانی ۲۰۱۹-۲۰۲۴ است، این دوره در سایه برخی اقدامات ویژه، وضعیت بی‌سابقه قانون اساسی و چالش‌های شدید اقتصادی و اجتماعی آغاز می‌شود، شرایطی که همه مردم تونس را به ثبات در برخورد و خردمندی در مواجهه با آن ملزم می‌کند.

رئیس پارلمان تونس در ادامه حکم شماره ۱۱۷ ریاست جمهوری این کشور را که در تاریخ ۲۲ سپتامبر صادر شد، نقض حقیقی قانون اساسی این کشور، سلب اختیارات پارلمان و تجمیع ترسناک تمامی اختیارات در دست یک فرد دانست.

جنبش النهضه تونس نیز پس از انتصاب نجلاء بودن، با انتشار بیانیه‌ای استمرار قیس سعید در حاکمیت انفرادی خود در این کشور و تلاش عامدانه او برای فعالیت خارح از قانون اساسی و زیر پا گذاشتن اولویت آن را محکوم کرده و هشدار داد: تعیین یک نخست‌وزیر زن یا مرد برای تشکیل کابینه بدون پایبندی به قانون اساسی، بر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کشور دامن خواهد زد و هرگز کمکی به حل آنها نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها