بحران تونس؛ استقرار زره پوش‌های ارتش و جلوگیری از ورود نمایندگان به پارلمان

بحران تونس؛ استقرار زره پوش‌های ارتش و جلوگیری از ورود نمایندگان به پارلمان
جمعه 9 مهر 1400 - 17:19

شماری از نمایندگان پارلمان تونس درپی فراخوان برای از سرگیری فعالیت پارلمانی قصد ورود به پارلمان این کشور را داشتند که نیروهای امنیتی با ایجاد تدابیر شدید، از ورود آنان جلوگیری کردند.

العالم ـ تونس

پایگاه خبری النشره گزارش داد که اطراف پارلمان تونس از صبح روز جمعه شاهد تمرکز نیروهای امنیتی همزمان با استقرار زره پوش‌های ارتش در داخل محوطه پارلمان است.

همزمان نیز نیروهای امنیتی، عبور و مرور از درب ورودی نمایندگان به ساختمان پارلمان را ممنوع کرده‌اند.

این اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی همزمان با فراخوان ده‌ها نفر از نمایندگان پارلمان برای از سرگیری فعالیت خود از امروز جمعه در مقر پارلمان صورت گرفت.

به نوشته رسانه های تونسی، ده‌ها نماینده پارلمان تونس با امضای بیانیه‌ای، مخالفت خود را با فرمان ۲۵ ژوئیه رئیس جمهوری این کشور مبنی بر تعلیق کار پارلمان و رفع مصونیت از اعضای آن اعلام داشتند و خواهان از سرگیری جلسات پارلمان شدند.

همزمان «محمد القومانی» از رهبران جنبش النهضه تونس، امروز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پذیرفتنی نیست که کشور تمام این مدت بدون نهاد قانونگذاری و پارلمان باشد.

وی از «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس خواست تا کاری کند نمایندگان بتوانند فعالیت خود را در پارلمان از سربگیرند.

القومانی که امروز نمایندگان یاد شده را در محل ساختمان پارلمان همراهی می‌کرد، گفت: امروز در اینجا حضور یافتم اما جلوی نمایندگان برای ورود به پارلمان گرفته شد.

وی به رئیس جمهوری تونس پیشنهاد داد که بگذارد تا نمایندگان فعالیت خود را از سربگیرند یا برای انحلال پارلمان و بستن نهایی آن و دعوت برای برگزاری انتخاباتی زودهنگام - در صورت غیرممکن بودن فعالیت پارلمان- اقدام کند.

به نوشته اسپوتنیک، تعدادی از هواداران قیس سعید نیز با سردادن شعار، مخالفت خود را با تلاش نمایندگان یاد شده برای ورود به پارلمان و از سرگیری فعالیت خود با پایان یافتن تعطیلات تابستانی ابراز داشتند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری تونس ۲۵ ژوئیه (۴ تیرماه) هشام المشیشی نخست وزیر پیشین را از سمت خود خلع کرد، فعالیت پارلمان این کشور را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد و مصونیت نمایندگان آن را نیز لغو کرد؛ اقدامی که با اعتراض بسیاری از احزاب این کشور روبرو و باعث بحران سیاسی در این کشور شده است.

رییس جمهوری تونس در نهایت چهارشنبه هفته جاری یک زن به نام "نجلاء بودن حرم رمضان" را مامور کرد که در اسرع وقت کابینه‌ای برای این کشور تشکیل دهد.

پربیننده ترین خبرها