هشدار حزب نزدیک به رئیس‌جمهور لبنان درباره انفجار بندر بیروت در آستانه انتخابات

هشدار حزب نزدیک به رئیس‌جمهور لبنان درباره انفجار بندر بیروت در آستانه انتخابات
يکشنبه 11 مهر 1400 - 13:02

حزب نزدیک به رئیس‌جمهور لبنان درباره هر گونه اجرای تغییرات در قانون انتخابات و کارشکنی در اجرای تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت هشدار داد.

العالم - لبنان

شورای سیاسی حزب «التیار الوطنی الحر» در نشستی که به ریاست «جبران باسیل» برگزار شد موضوعات مربوط به قانون انتخابات و اجرای تحقیق درباره انفجار بیروت را بررسی کرد.

این حزب در نشست خود بیانیه‌ای صادر کرد و از مردم لبنان خواست تا انتخابات آتی پارلمان را فرصتی برای بیان اراده ملت از طریق رقابت بر سر برنامه‌های سیاسی و اقتصادی قرار دهند به ویژه اینکه به یک نظام سیاسی و اقتصادی جدید نیاز است.

حزب مذکور درباره طرح مربوط به ایجاد تغییرات در قانون انتخابات و حذف حق شهروندان لبنانی مقیم خارج در خصوص انتخاب شش نماینده از میان این شهروندان، هشدار داد و بر حق اتباع لبنانی مقیم خارج برای مشارکت در انتخابات از طریق رأی‌دهی یا نامزدی در انتخابات تأکید کرد.

طبق گزارش شبکه المنار، شورای سیاسی حزب مذکور همچنین درباره هر گونه تلاش برای کارشکنی در اجرای تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت هشدار داد و افزود که اعمال فشار برای برکناری بازپرس قضایی یا وادار کردن او به استعفا امری است که در پشت آن تلاش برای توقف روند اجرای عدالت پنهان شده است.

در این بیانیه بر ضرورت اجرای تحقیقات برای شناسایی منبع نیترات، واردکنندگان و موارد مصرف آن تأکید شده و آمده است که این جنایت منحصر به قصور در انجام وظایف نبوده به خصوص اینکه مقادیر زیادی ماده نیترات مشکوکی در منطقه البقاع نیز کشف شده است که نباید از آن نیز چشم‌پوشی کرد.

نیترات آمونیوم، یادآور انفجار مهیب سال گذشته در بندر بیروت است. در این حادثه حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شد. بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند و تعدادی مجروحان به حدود ۶۵۰۰ نفر رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها