ببینید/ تصاویری از رزمایش فاتحان خیبر

يکشنبه 11 مهر 1400 - 12:47

تصاویری از رزمایش فاتحان خیبر در مرز شمال غربی ایران که نشان از گوشه ای از توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از کشور دارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

تصاویری که از رزمایش فاتحان خیبر در مرز شمال غربی ایران منتشر شده بیانگر بخشی از توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تهدیدات دشمنان و دفاع از این مرز و بوم است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در باره هدف از برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» با بیان این که در پایان هر دوره آموزشی و هر موقع که دستاورد ویژه‌ای داشته باشیم با برگزاری یک رزمایش از تجهیزات و تسلیحات ساخته شده آزمون به عمل می‌آوریم، خاطرنشان کرد، این رزمایش حساسیت ویژه‌ای نیز دارد و آن حضور پیدا و پنهان عناصر رژیم صهیونیستی و همچنین تعداد قابل توجهی از تروریست‌های داعشی در کشورهای منطقه است. داعشی‌ها به دعوت یکی از کشورهای منطقه و زمانی که بین ارمنستان و آذربایجان درگیری بود، وارد منطقه شدند. چون ما اطمینان نداریم که آن‌ها از منطقه خارج شده باشند، با برگزاری این رزمایش پیامی به آنان مخابره خواهد شد. آن‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که جایی در منطقه ندارند و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارند و در هرکجا که آن‌ها را ببینند، برخورد خواهند کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو سلاح ضدزره به همراه چند دستاورد دیگرِ نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع در رزمایش "فاتحان خیبر" رونمایی شد.

رزمایش فاتحان خیبر نزاجا از روز جمعه (۹ مهرماه) با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور و بین محور پلدشت - جلفا آغاز شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها