رئیس‌جمهور اوکراین: اطرافیان پوتین مانع دیدارمان هستند

رئیس‌جمهور اوکراین: اطرافیان پوتین مانع دیدارمان هستند
يکشنبه 11 مهر 1400 - 17:56

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد، او برای دیدار چهره به چهره و حضوری با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آمادگی دارد.

العالم - اروپا

رئیس‌جمهور اوکراین به رغم تداوم تنش‌ها در روابط کی‌یف و مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین اعلام آمادگی کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد، برای دیدار چهره به چهره با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آمادگی دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، زلنسکی در یک کنفرانس خبری در کی‌یف پایتخت اوکراین درباره دیدار حضوری با همتای روس خود گفت: «ما آماده این نوع ملاقات هستیم و من معتقدم که ملاقات با رئیس‌جمهور روسیه کار درستی است ... ما می توانیم یک مکالمه حضوری بسیار عمیق داشته باشیم».

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد که اطرافیان پوتین نمی‌خواهند آنها به صورت شخصی با یکدیگر ملاقات کنند زیرا می‌ترسند که این دیدار، «نتیجه‌ای غیر منتظره» به بار آورد.

وی البته اعلام کرد که انتظار دارد دیدار بین روسای جمهور اوکراین و روسیه، دیداری ثمربخش باشد.

ولودیمیر زلسنکی درباره احتمال دیدار سران چهار کشور اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان تاکید کرد که او «در اصول»، مشکلی با انجام این دیدار ندارد.

وی به ادامه درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین و اختلاف کی‌یف با مسکو بر سر الحاق منطقه شبه جزیره کریمه اشاره کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «من فکر می‌کنم که هرگونه ملاقات در این سطح به اوکراین در رسیدگی به فاجعه دون باس و مساله کریمه کمک می‌کند. من اطمینان دارم که اگر اوکراین با عدم طرح برخی مسائل موافقت کند می‌توان این جلسه را پیش برد اما ما هنوز نمی‌توانیم از عهده این اقدام برآییم».

تنش‌ها در روابط روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ و به دنبال اعتراضات در کی‌یف که با حمایت علنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به سرنگونی «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین منجر شد و به دنبال آن یک دولت غربگرا در اوکراین آغاز به کار کرد، شروع شد.

به دنبال این تحولات، مناطق شرق اوکراین (دون باس) به صحنه درگیری‌ها بین حامیان روسیه و ارتش اوکراین بدل شد.

در همین بین، در شبه جزیره کریمه همه پرسی برگزار شد و در نتیجه آن، این منطقه به فدراسیون روسیه ملحق شد.

اوکراین و کشورهای غربی بارها الحاق کریمه به روسیه را «غیرقانونی و اشغالگری» خوانده‌اند اما مسکو این الحاق و همه‌پرسی را کاملا قانونی خوانده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها